Trekløver-lignende blader?

Tok en titt oppi karet her når jeg skulle rense det for en stund siden og da var vannflaten helt dekt med masse blader, javel så har da en av plantene "røytet" tenkte jeg mens jeg drev og plukket ut bladene mens så kom jeg på en ting og det er at jeg verken har eller har hatt planter med sånne blader før.
jeg fikk ikke ut alle bladene og etter en stund så var det masse igjen..
De ser ut som en grønn trekløver og det ser ut som en rot eller en stilk som stikker ut under dem...

Noen som vet hva dette kan være?
Er de knøttsmå, så kan det være andemat (Lemna minor)? Den sprer seg som hybelkaniner.
lignet veldig på den ja, men hvordan har den havnet i karet mitt?og er den skadelig?
Andemat har en lei tendens til å henge seg på alt mulig. Det har sikkert sittet på en plante el.l du har kjøpt. Det skal ikke rare bladet til før den begynner å vokse og spre seg som et uvær, og det er veldig vanskelig og krever mye jobb å bli kvitt det igjen. Noen liker det sikkert, selv anser jeg det som en uting på linje med pestsnegler. Hvis du ikke fjerner det vil det antakelig spre seg og dekke hele overflaten av karet, ihvertfall hvis du har lite strøm i overflaten. Har akkurat fått det i karene jeg også, og gruer meg til å plukke det ut
Andemat
Nei den er ikke farlig,. men er ganske trasig om den først har slått seg til,. mine kommer hver sommer,. ,og visner ned om vinteren, så de er da nesten omtrent borte,. men så ved første vårsola ,. så kommer de tilbake,.

jeg bruker ganske enkelt filter metoden for å holde den i sjakk,. den liker nemmlig ikke rennende/strømmende vann ,. da dør den,. ellrs er den god fiske mat fiskene mine samt sniglene mesker seg i andematen så jeg syns den er i grunn ganske grei å ha
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap