Hvilken l-malle er dette ?

Noen som kjenner igjen denne ? Ser kansje ut som en helt vanlig ancistrus, men den har hvite prikker. Synst øynene er ganske anderledes også. Han som solgte den til meg viste heller ikke hva den heter. Han sa at den var ubeskrevet, men hvet nå ikke helt om det er sant. Ikke de beste bildene. Tok de når jeg flytta den til et annet karr. Den er veldig sky så jeg klarer ikke å få noen bilder når den er i akvariumet.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Det ser ut som en Ancistrus sp. L-180, men uten lokalisjon kan det bli vannskelig å si med sikkerhet, da det finnes mange like.

Den har ikke hvite sømmer yterst i rygg og halefinne?

E
Eller kanskje ancistrus sp. L107.
Det er ikke usansynlig, men personlig mener jag at prikkene er for små til å være L-107.

E
Nei den har ikke noen hvite sømmer. Ikke som jeg har sett hvertfall. Er ikke så ofte jeg ser den. La merke til at den hadde striper som går fra midten på ryggen og ut mot sidene. De er ikke så godt synlige på bildene, men de går fra mørke brunt til lysebrunt. Stripene er tykke.

Skiller man kjønn på disse sånn som man gjør på vanlige ancistrus ?

Takk for alle svar så langt
Synes nesten den kan ligne litt på denne
og dette skal vær en Ancistrus sp. Rio Ucayali
Godt mulig det. Den ligner hvertfall. Skal se om jeg ikke kan få tatt noen bedre bilder. Kan ta litt tid siden den aldri viser seg
Grrrotle
Godt mulig det. Den ligner hvertfall. Skal se om jeg ikke kan få tatt noen bedre bilder. Kan ta litt tid siden den aldri viser seg :(

Du får lure den ut og ha den i en boks eller i hånden mens du tar bilder
stresser jo bare stakkaren da
Grrrotle
stresser jo bare stakkaren da

Så enig. Ikke noe jeg ihvertfall hadde gjordt.
har sett folk har gjort det før for å få til bilder som er enkle og bestemme... Hadde nok gått bra likevell da, er ikke snakk om at du skal holde den eller ha de ute av akvarie på timesvis. Var bare et forslag
Erlend D Bertelsen
Det er ikke usansynlig, men personlig mener jag at prikkene er for små til å være L-107. E

Er enig med deg Erlend. Prikkene er for små. Tror nok dette er en L-180.

Har selv L-107 og de er ganske forskjellige . Se bilder.

Mvh
Frode Storheim
Er ikke l-107. Det kan til og med jeg se :P...Prikkene er for små å så er den ikke svart. Den er mer brunaktig. I går såg jeg at den var framme. Kansje den begynner å bli litt mer husvarm.
Erlend har sikkert rett, han er sikkert en av de største sugefisknørdene i norge
moddy
Erlend har sikkert rett, han er sikkert en av de største sugefisknørdene i norge :)

Trenger faktisk ikke ha rett fordet.
Blir litt forenkelt å påstå det, siden han er det du kaller "største sugefisknørder"i Norge.
Er vel egentlig mange "sugefisknørder"i Norge.
Men det kan se ut som han foreslo riktig fisk.
Håper det i hvertfall. Skal prøve å få noen bilder av den med bedre lys og en smule skarpere. Foreløbig så er den i mitt hode identifisert som L-180
Jeg holder en knapp på at det er Ancistrus sp. Rio Ucayali og ikke L180
vi har begge typene og den ligner mest Ancistrus sp. Rio Ucayali,på di bildene som jeg la ut så er ikke fisken større enn 5-6cm og regner med at den du har er en smule større og har forandrett seg litt og mer blassere i farven. Alle L maller forandrer tegninger og farven blir blassere når di vokser.
Det er nok desverre ikke alltid at Erlend har rett selv om Han kanskje er den som har mest peiling på Lmaller her til lands Jeg og samboeren har pratet en del med Erlend og hørt hans foredrag om Lmaller og vi er fryktelig imponert om hvor mye kunnskaper han har
Jeg vet tråden er litt gammel, men men. Har en malle som ble solgt til meg som vanlig Ancistrus i butikk, men ser mye mer ut som en Ancistrus Rio Ucayali. Hvor sannsynlig er det at dette kan være tilfelle, med tanke på at butikken solgte den som vanlig Ancistrus.

Legger ved et bilde. Lyssettingen gjør at fargene fremheves litt vel mye men.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Beurling Løland
Reklame for plussmedlemskap