Eheim slanger på tetratec ex1200

Hei.
Jeg lurer på om det er noen som har prøvd dette? Når jeg fikk TetraTec'n min fikk jeg selvfølgelig med slanger, men jeg måtte kutte de ned for og få filteret til og passe.. De er dessuten rimelig fulle av alger og dritt nå så de burde byttes.

Uansett, jeg skal flytte nå og da skal jeg bygge en reol til akvariet. Da får jeg filteret stående under akvariet. Derfor trenger jeg nye slanger, problemet mitt er at jeg finner ikke TetraTec slanger her hvor jeg bor, heller ikke på noen av nettbutikkene jeg kjenner til. Det eneste jeg finner er EHEIM slanger (Den grønne typen), vil disse passe på filteret mitt? eller er det mulighet for at de spretter av e.l?

MvH Tom
Jeg har også prøvd å få tak i Tetratec sine sorte slanger, men finner dem ikke jeg heller! Etter at jeg fikk med sorte slanger til min Tetratec vil jeg også bytte vekk de grønne slangene på Eheim-filteret. Rett og slett fordi det ser mye bedre ut. Eller det jeg mener er vel at de nesten ikke syns i det hele tatt

Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at slangene passer så lenge det er samme dim (er det dim det heter?)

Vi er sikkert flere som ønsker å bytte vekk de grønne slangene, så rop ut dere som vet hvor vi får tak i dem!
Kan noen av disse passe?
SoVe
Kan noen av disse passe? [URLBLOCK1]


Jeg har ikke prøvd disse, men har tenkt på denne. Nå er det jo egentlig sånn at man ikke skal ha andre typer deler til et spesifikt merke men jeg lurte på om det var noen som har hatt samme problem stilling?
Sånn som jeg skjønnte når jeg målte diameteren (Det er foresten det det heter Lro, men dim er vel en forkortelse mange bruker. på min tror jeg den var 19mm, altså er det vel den slangen jeg skal ha? Er fortsatt slange til TetraTec EX1200 jeg leter etter.

mvh Tom
Plussmedlem
Den innvendige diameteren på slangene til Tetratec EX 1200 er 16 mm (eller mere korrekt - 15,2 mm).
Originale slanger får du bl.a. på Webzoo.no.

Hvis butikkene der du bor fører Tetratec-filtrene så burde de kunne skaffe slangene uten problem.
Det finnes noe som kalles for slangekost da som man kan vaske slangene med.... Sjøl har jeg tidligere kjøpt slanger på den lokale jernvare. Har brukt slangeklemme for å være på den sikre siden... billigere, solid og helt greit.
NorthHawk
[QUOTE=SoVe]Kan noen av disse passe? [URLBLOCK1]


Jeg har ikke prøvd disse, men har tenkt på denne. Nå er det jo egentlig sånn at man ikke skal ha andre typer deler til et spesifikt merke men jeg lurte på om det var noen som har hatt samme problem stilling?
Sånn som jeg skjønnte når jeg målte diameteren (Det er foresten det det heter Lro, men dim er vel en forkortelse mange bruker. på min tror jeg den var 19mm, altså er det vel den slangen jeg skal ha? Er fortsatt slange til TetraTec EX1200 jeg leter etter.

mvh Tom

Men funker det ikke å bruke den slangen du referer til? Det er i allefall akkurat den jeg er ute etter -glad nå! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har funnet den før når den selges i en nettbutikk jeg ganske jevnlig besøker...ja ja...

Jepp, dim var en forkortelse for diameter. Jeg har i allefall ingen betenkeligheter med å bruke et annet merke på slangen så lenge dimmen er riktig. Eheim er vel dyrere også
Loomis
Den innvendige diameteren på slangene til Tetratec EX 1200 er 16 mm (eller mere korrekt - 15,2 mm). Originale slanger får du bl.a. på[URLBLOCK1]. Hvis butikkene der du bor fører Tetratec-filtrene så burde de kunne skaffe slangene uten problem.


Der er akkurat den slangen jeg letet etter. Tusen takk Loomis! hehe! Dyr var den jo heller ikke.. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har funnet den slangen der, kjenner jo til siden og har letet flere ganger.. :P jaja, hadde vel ikke øynene helt med meg..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap