Nytt akvarium - nye fisker - ?

Overtok et akvarium med 7 fisker av ei venninne ( prøvde å drepe de vedå ikke fore dem ). De var fryktelig slappe når jeg tok de med meg hje, men så fort jeg tok de over i et annet akvarium og ga de mat, ble de fort livlige igjen Så rengjorde jeg akvariumet, og fylte på med rent vann.
Jeg veit navnene på to av fiskene, men resten sliter jeg med..
Så om noen kan bidra, hadde det vært super ålreit
Det er 3 "gullfisk" lignende fisker jeg ikke kan navnet på. Kun to av dem sees på bildet, men jeg tror de er av samme arten.
Pysken
Det er 3 "gullfisk" lignende fisker jeg ikke kan navnet på. Kun to av dem sees på bildet, men jeg tror de er av samme arten.

Disse ligner ihvertfall veldig på mollyene jeg har i mitt kar. Er nok en blanding av gold og black molly som du kan lese om her.
Tror den tredje fisken der er en rineloricaria eigenmanni, den kan du lese om her http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3966
Jo, også har jeg en fisk til som jeg ikke kan navnet på.. Men den er så sky, så jeg får ikke tatt et ordentlig bilde av den.. Men den er ca 4cm lang, er grå-blå aktig, har loddrette ujevne striper, og har en rødaktig "snute". Noen forslag? Jeg skal prøve å få tatt et bilde av den.
Inaktiv bruker
det øverste bilde.er 2 sverdragere uten tvil =
sverddrage tror jeg også
Det stemmer med den lange "bakre" finnen på hannen Leste at den kunne være agressiv, ble litt bekymra for scalaren som fulgte med. Så at den hadde en skadet finne på siden. Men det ser ut til å bli bedre, så mulig det bare var pga den dårlige tilstanden de var i.
Ingen som har forslag til den mystiske fisken?
Jeg vil trol at den mystiske er en Rineloricaria/Loricaria-art. Det kan være vanskelig å skille de forskjellige artene fra hverandre, men den vanligste i handelen ser ut til å være R.parva.
En du ikke har bilde av, og som er litt sky. Tenkte med en gang på en-eller annen killi som har tverrgående striper, der hannen får rød underkjeve. Skal se om jeg ikke får til et navn på de, også

Edit; Litt flaut å glemme navnet, når man har de selv.. Kremt.. Epiplatys dageti "Monroviae". Sjekk ut Epiplatys, i alle fall..
Tante Astrid
Jeg vil trol at den mystiske er en [URLBLOCK1]-art. Det kan være vanskelig å skille de forskjellige artene fra hverandre, men den vanligste i handelen ser ut til å være [URLBLOCK2].

Jeg fikk ikke med meg innlegget lenger opp så jeg mente bilde nummer tre og der har du jo allerede fått svar. Baklager, sånn er det når det går litt fort i svingene
Tusen takk for svar Har ennå ikke funnet en "perfect match" på fiskene, men av navnene jeg fikk, var det veldig mange likheter.
Imidlertid har jeg prøvd å snappe noen bilder av den mystiske fisken, men det er neimen ikke lett. Har ett, men er nokså utydelig desverre. Men jeg legger det nå ut, så om noen vil, så er det bare å ta på brillene
Legger også ut et bilde til av algespiseren.
Beklager, klarer ikke se hva de kan være.. Du får prøve å få et bedre bilde. Har du mulighet til å fange den i et lite kar, og ta bilde der?
Modern
Tror den tredje fisken der er en rineloricaria eigenmanni, den kan du lese om her http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3966

så liker vi heller med linker og ikke klippe og lime prinsippet,.. det er gammel dags ig ute for lenge siden det.....
Jeg kan gjøre et forsøk
Beste jeg fikk. Tok feil av fargen da, den er mer grønn
Synes det kan ligne på en botia av noe slag, muligens denne. Det forklarer i så fall hvorfor den er så sky. Botia trives nemlig best i grupper på 5-6 stykker.
hm.. en type botia kanskje? ligner litt...
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap