En ny sjangse med diskus =:-)(-:= (side 2)

jeg er enig i at dersom du ikke allerde har planlagt å kjøpe større akvarium og flere artsvenner så er det bedre å la dem være igjen i butikken og håpe på at noen som har passende akvarium synes like synd på dem som du gjorde.

Tanken er god med det er bedre at de lider i noen uker i butikken for å havne et bra sted, enn at de lider litt mindre hos deg men over en lengre periode.
Inaktiv bruker
jeg er uner vei med støre akvariumplaner =
Inaktiv bruker
Jipi diskusen spiser av hånden min =:-D
Malvinka
Tanken er god med det er bedre at de lider i noen uker i butikken for å havne et bra sted, enn at de lider litt mindre hos deg men over en lengre periode.


di hade jo vert i.dyrebutiken helt siden vår.og de har hat det vont i.den lange perioden i butikkakvariumet.så di har det mye.bedre hos meg nå =


ps.i dag så spiste den ene.diskusen røde myglarver.av hånden min =
jeg håper at du har ryddet litt i karret ditt før du puttet dem oppi og at du følger alle de gode rådene som du fikk i den andre akvarietråden din.

har du mulighet for å ta en bilde av akvariet ditt med de nye beboerne dine da?
Inaktiv bruker
jeg har fulgt.di reglene fra minste detalj =

ps.bilder kommer så.fort jeg har batterier på.kameraet mitt =
david g
jeg har fulgt.di reglene fra minste detalj =:-D ps.bilder kommer så.fort jeg har batterier på.kameraet mitt =:-D


HVilken regler....??
Inaktiv bruker
jeg mete tipsene =
Hei igjen David.

Hvordan går det med discusene dine? Du skjønner jo at det er mange her som faktisk bryr seg om dem og håper at det går bra. Hvordan er besetningen i karet nå? Noe av det verste discus kan komme ut for er jo overbefolkede kar, med alt for dårlig vannkvalitet og plassmangel som resultat. Jeg har selv et 350-liters kar med 7 discus fra 11-13 cm, 4 ancistrus, 3 SAE-er og 15 kardinaltetra. Jeg syns at karet begynner og bli for fullt og er i ferd med å selge 2 av discusene. Selv om du kanskje synes at du kan få krasse og enkelte ganger direkte uhøflige, negative svar her på AF (noe jeg mener er helt unødvendig og som burde stoppes) så ikke vær redd for å spørre om råd og hjelp. Selv jeg, en "gammel" gubbe på 56 år bruker AF ofte og ber om hjelp. For som sagt, jeg og flere til håper at discusene dine får det best mulig, og faktisk ønsker både deg og fiskene dine alt godt fremover. Du får ha lykke til fremover.

Jon
Inaktiv bruker
støre akvarium skal.komme så fort som mulig =
Ken Myrseth
[QUOTE=david g]jeg har fulgt.di reglene fra minste detalj =:-D ps.bilder kommer så.fort jeg har batterier på.kameraet mitt =:-D


HVilken regler....??

Nei, da hadde du ikke kjøpt diskusene.

Men lykke til vidre uansett da.
Jada, det er veldig bra med større kar, men i ventetiden må du ha minst mulig fisk i karet sammen med discusen. Helst bare et par med algespisere.

Jon
har du fått flyttet over noen av fiskene som var i 160 literen til andre akvarier?
Det er bra at du prøver å skaffe ett større akvarium. Da får de det jo mye bedre.
Men spørsmålet er jo når, du får tak i det.
Hadde det vært en uke eller to hadde det jo ikke gjort så mye, men det kan jo gå år før du får ett større akvarium.
Det er det som er så dumt.
Før jeg begynte å betale for akvariene mine selv så måtte jeg, (som jeg går ut ifra at du også gjør) spørre foreldrene mine etter penger når jeg skulle kjøpe noe.
Å det er ikke alltid de er like villige til å drasse inn ett større akvarium! ;D

Du vet ikke om noen som kanskje kan tilby Discusene større plass mens du venter på ett nytt akvarium da?
Inaktiv bruker
jep det sjøner jeg.

her er 2 bilder.av mine blu diamtnt.diskus =
Hvor mange andre fisker går den sammen med da?
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap