Alternativer til agurk?

Inaktiv bruker
Tja, altså, hvem vet hva slags stoffer som er i de forskjellige grønnsakene...

Er det noen alternativer til agurk man kan gi til sugemaller og snegler? Vil paprika være like godt? Potet? Noen som har noen pointers til hva som er likegodt og hva man helst ikke burde putte i akvariet, evt. om man kan la de ligge lengre eller burde la de ligge kortere enn 1-2 døgn? Jeg har f.eks. paprika og sukkererter i kjøleskapet, men spiser ikke under noen forhold agurk.
Plussmedlem
Preach07
..., men spiser ikke under noen forhold agurk.

Så bra for fisken Da blir det mere på mallene
En agurk koster ikke all verden og den holder seg en god stund i et kjøleskap. Du rekker sikkert å bruke den opp som fiskefôr før den må kastes.

Les denne artikkelen. Der står det litt om grønnsaker etc.
Agurkene jeg kjøper her holder seg bare noen få dager/opptil en uke i kjøleskap. Litt snodig at de holder seg lengre i Norge, men kanskje de er ferskere da.. Så når jeg kjøper agurk til fiskene (verken jeg eller typen spiser agurk) så får de masse i den uken den varer og deretter går det noen uker til de får det neste gang.

Uansett, squash skal være et godt alternativ. Har ikke prøvd den selv, men den skal visstnok holde seg lenger enn agurk. Vet noen gir sneglene sine gulrøtter også, men da regner jeg med de er kokt eller fryst, eller vil ikke sneglene klare å spise dem.

Ellers gir jeg mine isbergsalat, erter, mais og spinat.
Plussmedlem
Mvjnz
Agurkene jeg kjøper her holder seg bare noen få dager/opptil en uke i kjøleskap. Litt snodig at de holder seg lengre i Norge, men kanskje de er ferskere da..

Ferske varer i butikken her
Men en uke er mere enn nok hos meg. Agurken er da allerede fortært, men mallene foretrekker egentlig squash og (som du skriver) den holder seg lenger.
Jeg har kun en malle, og 2 voksne snegler, så en agurk varer en stund her De andre fiskene napper borti agurken også, men mallen bor på den så lenge den varer, og er aldri mer enn noen cm unna
Plussmedlem
Bruker agurk, squash og litt potet. Det tar vel ca et par minutter fra agurken er i vannet og til det er fisk på den.. Deretter tar det ikke lang stunden før den er spist opp...
Hvordan får dere f.eks agurk til å ligge? Det er jo ikke pent med en diger gaffel i akvariet synes jeg.

Hvis man ikke gir eplesneglene noe slikt å spise - tar de plantene da?

Er det nok for dem å få spise f.eks agurk?

Hva om man reiser bort noen dager - da blir jo f.eks agurk dårlig vel om det blir liggende i vannet?
Har du ikke lyst på gaffel i akvariet så kan du prøve med tinte, frosne erter som du fjerner skallet på. Disse synker og er garantert en suksess
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap