Stillegående rekesikkert filter?

Jeg skal for første gang lage meg et par hjørnefilter av blåfiltermatter som skal drives av [URL=http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=283&HKatID=]Maxi-jet pumpe[/URL], men nå har jeg hørt at folk mener de bråker ganske mye! Søren heller, jeg skal ha disse karene rett ved soffan og min samboer fikser ikke sånne lyder.

Jeg har kjøpt det jeg trenger (og blåfiltermatta var ikke billig akkurat..) men gidder jo ikke sette dette i gang hvis det bare blir til irritasjon.

Har dere noen tips til andre rekesikre filter som ikke bråker?
Akvarullen min er rekesikker, og kan bruke hvilket som helst powerhead. Den er også stille, siden utblåset er så langt under vann.
Har vært innom og sjekka ut din akvarull tidligere men der slipper jeg jo fortsatt ikke unna å bruke powerhead (er ikke det samme som maxi-jet?)
Nei, noe må du jo bruke til å drive filteret, men det finnes flere typer powerhead, da. Jeg startet med ett fra Eheim, og det bråkte vannvittig da jeg hadde det stående rett på akvariebunnen, pga vibrasjoner, men da jeg pakka den i rullen, så ble den lydløs. Nå bruker jeg Maxi-jet, og jeg merker lite forskjel, om noe i det hele tatt. Eneste jeg angrer på i det karet, er at jeg brukte biltemasand. Skulle ha brukt elvegrus istedet. (Men det er en annen historie...)
Hmm, jeg har 2 forskjellige pumper (den andre er på vei posten...) Kanskje jeg bare skal teste de ut og håpe på at en av de er stillegående og bare kjøpe en til av den. Jeg hadde mest lyst å sette inn et hjørnefilter nemlig.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap