Hvem har lagt egg på glasset?

Fant i går en del egg på glasset og på algeskrapen min. Tok algeskrapen og satt den fast slik at eggene er på insiden av en yngleboks (som er i akvariet mitt). Men spørsmålet er hvem har lagt eggene??

De er helt hvite, og små.

Dette er fiskene;
Metallpansermalle
Sommerfuglciklide
Scalare
Neontetra

Men siden eggene ikke var påpasset av noen fisker så utelukker jeg scalare og S.ciklidene.

Eggene var plassert høgt oppe på glasset.
Plussmedlem
Det er nok coryene dine.
ganske sikker på at the er pansermallene. neontetra er vanskelig å få i lek, mallene er mer enkle
Skal jeg la ynglene være nedi yngleboksen når de klekker??

Hvor lang tid tar det før de klekker da?
De klekker etter fire til fem dager. Litt avhengig av temperatur. Men pass på å at de ikke blir for varme, for jo varmere vann, jo høyere risiko for at de mugner eller får sopp.

I morgen burde du kunne se om de er befruktet. Er de blitt hvite som kritt, er de dårlige. Er de blitt litt mer gyldne som rav, er de ok "and good to go"
ok greit og vite ) Håper de er ok da, vært arti å fått til dette da.

Får prøve å se i morgen da hvordan de ser ut, ikke sikkert jeg klarer å se det da ;p
Har prøvd å se på eggene i dag, jeg tror de er gyllne :p De er hvertfall ikke kritthvite slik jeg ser det )
Da er de nok fine Dårlige Corydoras-egg blir kritthvite som...ja, nettopp kritt. (hehe)

Det er fremdeles litt risiko for at noe skjer, de kan bli hvite etter et par døgn også, men det første døgnet pleier å være mest "kritisk", synes jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap