- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Stimfisk i 180 liter
Stimfisk i 180 liter
Noen forslag til stimfisk i 180 liter?
Driver og gror en "Cuba" Plen der nå, og vil ikke ha noe som napper og graver for mye i denne.
Ellers er det Skiferstein og "gråstein" innredning, rådasand, noen anubias nana der. Bruker Juwel filteret som fulgte med, men har også ett ehein 2213 utvendig filter. To stk reflektorer på lysrørene som fulgte med.
Så det er stor plass å svømme på der, rimelig lyst, bra med filtrering og strømninger i vannet.
Planlegger å ha mange stimfisk som går bra sammen med kirsebærreker.
Skal heller ikke ha så mange flere arter fisk i karet enn stimfisken.
- Christer
Driver og gror en "Cuba" Plen der nå, og vil ikke ha noe som napper og graver for mye i denne.
Ellers er det Skiferstein og "gråstein" innredning, rådasand, noen anubias nana der. Bruker Juwel filteret som fulgte med, men har også ett ehein 2213 utvendig filter. To stk reflektorer på lysrørene som fulgte med.
Så det er stor plass å svømme på der, rimelig lyst, bra med filtrering og strømninger i vannet.
Planlegger å ha mange stimfisk som går bra sammen med kirsebærreker.
Skal heller ikke ha så mange flere arter fisk i karet enn stimfisken.
- Christer
Postet 26.09.08 kl 09:17
Endret: 26.09.08 kl 09:19
Hva med Denne? http://akvaforum.no/profile.cfm?id=13533
Utrolig livlig fisk. Opplever ikke at den spiser på planter. Trives best i toppen av karet.
Utrolig livlig fisk. Opplever ikke at den spiser på planter. Trives best i toppen av karet.
Postet 26.09.08 kl 09:51
Postet 26.09.08 kl 10:09
Endret: 26.09.08 kl 10:10
Hva med klassikeren Neontetra?
Tropehagen Zoo har denne som månedens fisk nå i Oktober.
Får sikkert mange for en fin pris.
Fisken er jo litt "mainstream" men gjør seg jo veldig flott oppi akvariet i å med at den har så flotte farger.
Å så er den ikke så skjør heller.
Har selv tenkt å kjøpe en stim på 30-40 stk i 155 literen min når tilbudet starter.
Kardinaltetra er jo enda flottere, men er noen kroner dyrere per fisk.
Tropehagen Zoo har denne som månedens fisk nå i Oktober.
Får sikkert mange for en fin pris.
Fisken er jo litt "mainstream" men gjør seg jo veldig flott oppi akvariet i å med at den har så flotte farger.
Å så er den ikke så skjør heller.
Har selv tenkt å kjøpe en stim på 30-40 stk i 155 literen min når tilbudet starter.
Kardinaltetra er jo enda flottere, men er noen kroner dyrere per fisk.
Postet 26.09.08 kl 10:22
Leopard-danio kan du etter min erfaring ha så mange som du har plass til eller har lyst på.
For å si det sånn, så er ikke neontetra halvparten så aktive som leoparddanioene, og danioene blir derfor i mine øyne mye mer morsom å se på Men har du planer om å ha mer "rolig" fisk sammen med en stim, burde du vurdere en litt roligere stim også, for å unngå unødig stress.
For å si det sånn, så er ikke neontetra halvparten så aktive som leoparddanioene, og danioene blir derfor i mine øyne mye mer morsom å se på Men har du planer om å ha mer "rolig" fisk sammen med en stim, burde du vurdere en litt roligere stim også, for å unngå unødig stress.
Postet 26.09.08 kl 10:29
Endret: 26.09.08 kl 10:29
CiklideHva med klassikeren [URLBLOCK1] Tropehagen Zoo har denne som månedens fisk nå i Oktober. Får sikkert mange for en fin pris. Fisken er jo litt "mainstream" men gjør seg jo veldig flott oppi akvariet i å med at den har så flotte farger. Å så er den ikke så skjør heller. Har selv tenkt å kjøpe en stim på 30-40 stk i 155 literen min når tilbudet starter. [URLBLOCK2] er jo enda flottere, men er noen kroner dyrere per fisk. :)
Husker at neontetraen var den eneste fisken som overlevde når jeg stappa kreps og salamandre i akvariet mitt når jeg var ti år..
- Takk for Tropehagen tipset!!
Postet 26.09.08 kl 10:33
st3ff3nLeopard-danio kan du etter min erfaring ha så mange som du har plass til eller har lyst på. For å si det sånn, så er ikke neontetra halvparten så aktive som leoparddanioene, og danioene blir derfor i mine øyne mye mer morsom å se på :) Men har du planer om å ha mer "rolig" fisk sammen med en stim, burde du vurdere en litt roligere stim også, for å unngå unødig stress.
"Stimer " Disse bra sammen? Eller er de spredt over hele akvariet..?
Tanken var å ha en stor og pen stim siden jeg får mye plass da jeg konsentrerer meg om kun kortvokste planter og stein i karet.
Postet 26.09.08 kl 10:35
De stimer best om morgenen. Da leker de også. Men det finnes da mange flotte danio-sorter. Jeg har bl.a. glødelysdanio. De gløder i fargene. Bildene her i basen viser fisk som er veldig blasse i forhold til virkeligheten.
Postet 26.09.08 kl 10:47
AggiDe stimer best om morgenen. Da leker de også. Men det finnes da mange flotte [URLBLOCK1]. Jeg har bl.a. glødelysdanio. De gløder i fargene. Bildene her i basen viser fisk som er veldig blasse i forhold til virkeligheten.
- Da har jeg fått noe å lese på her jeg jeg sitter på jobben ser det ut til, og det passer meg ypperlig på en Fredag..
Postet 26.09.08 kl 10:53