Sessas akvarietråd (side 12)

Nå har jeg rensket opp og omorganisert litt i 128 literen ,Men jeg er ikke fornøyd. Savner noen skikkelig store flotte planter.
Har noen Hygrophila polysperma "Rosanervig", men disse er så spinkle og tynne og nesten deprimerende å se på.
Og så er det akuratt som om noen spiser opp bladene på Bacopaen


Så det blir noen lange stengler med tyggede blader, og så fine blader i toppen.

Men fikk allefall slamsugd 3 bøtter med drittvann. Skal si det blir mye møkk etter ansistrusene !

Får se om jeg får tak i noen fler planter. Nå våger jeg ikke ta fra 160 literen heller pga sykdom.
Glemte selvsagt å ta bilder før jeg begynte :-/
Bilde 1 - dette er et oversiktbilde fra 6 desember, det nyeste, selv om det er før fiskene kom til.

Bilde 2, oversikt i dag

Bilde 3, har satt begge ansistrushulene til venstre, før en i hver ende. lagt en liten rot over som "kamuflasje", synes ikke sånne huler er så pene hehe.

mer bilder kommer i neste innlegg [External Image][External Image][External Image]
Bilde 1 - fiskene spiser, rød fantomtetraer og et par kobber tetraer

Bilde 2 -utsnitt høyre side

Bilde 3 - en ansistrus gutt


Bildene er veldig fulle av bobler, pga pumpen

[External Image][External Image][External Image]
Kjempefint! Når/hvis jeg går lei av slik jeg har det nå, så skal jeg helt klart hente inspirasjon her! Elsker klynger av røtter, hehe.
Takk
Den store roten i midten irriterer meg litt, for den vil rett og slett ikke synke. Den har vært under vann nå i flere mnd, og blitt kokt også. Men må likevel stripse den til en stein. Derfor er den vanskelig å plassere på andre måter.
Det var jo fint det da Mulig at du har hentet inspirasjon fra disse youtube video'ene om aquascaping? :P Det ble stilig!
Oi såpass! Kjøpte du den i dyrebutikk? Alle de mørkeste røttene jeg har, har jeg kjøpt der.. noen kjempesmå også - alle synker fra starten av. De "røyter" endel noen av de da, veldig irriterende. Det andre, litt lysere treverket (? aner ikke navn) - kjøpte jeg en stoor en utav, til halv pris... og den sank ikke uansett. Skrudde inn skruer, silikonerte fast sugekopper som jeg silikonerte til to store lecasteiner.. men det ville fortsatt ikke holde! Så den ga jeg opp :p

men du har fått det kjempefint ihvertfall, det ser friskt ut og innbydene!
ja roten er kjøpt i dyrebutikk. Den synker bedre nå, men ligger likevel og flyter 2-3 cm over sanden og det ser bare rart ut hehe. Så derfor må den stripses til en stein.

Dumt bildene blir så uklare, det er pga luftbobler i vannet.
Her er bilder av 160 literen. Ser skikkelig tomt ut, men så er jo mange fisker døde da.

Den grønne slangen har jeg ikke giddet gjemme bort, den er der bare for å få tilført ekstra luft nå når jeg har varmekur.

Oversiktsbilde, og bilde av røttene fra to vinkler

[External Image][External Image][External Image]
Fint og frodig ihvertfall!! Misunner deg litt den bakgrunnen, hehe
Nå synes jeg du skulle skrive "La stå" på innredningen Sessan!
Hehe blir liksom aldri fornøyd.

Ja den bakgrunnen er fin. Sånn tynn. Og så er den satt sammen slik på midten at det ikke synes så godt - ser at i noen kar så viser det kjempegodt at bakgrunnen er skøytet.

Nå gleder jeg meg bare til jeg får rensket skikkelig oppi der, byttet vann, og kanskje etterhvert kan kjøpe nye fisker. Er så tomt og trist å se på karet slik det er nå,

Er glad i guramiene, de skaper nå litt liv iallefall, og så er jo hannen veldig vakker.
Nå håper jeg at jeg er ferdige med sykdommer i akvariet på en stund.
Har hatt full slamsuging, og byttet halvparten av vannet. Temp er nå nede på 26 omtrent.

De som lever nå er
3 dvergguramier
3 (4???) ansistruser
3 kardinaltetra
5 flekket pansermaller
5 metallpansermaller
2 ottoer.
1 (???) dolkestikktetra. såg den før men den er ikke å se nå.
6 - 7 kuhliier


deet meste på bunnen med andre ord. virker som om fiskene synes det er herlig å ha normale temperaturer igjen.

Gjorde rensingen på følgende måte i dag:
- tok opp alle plantene
- la alle røttene i ene enden så fiskene kunne gjemme seg
- slamsugde den ledige halvdelen

plantet, og satte røtter på plass - fiskene flyttet seg dit
-slamsugde siste halvdel
-plantet og satte på plass huler og røtter
- så var alt klart.

Ble veldig fornøyd med oppsettet, og fiskene er glade og fornøyde


MEN - den utvendige Fluval pumpa mi driver og kødder. vannet slutter å renne, motoren durer og hakker og bråker. har renset , og åpnet og renset og sjekket og styrt på værre i dag. Etter lang stund så startet den, jeg aner ikke hvorfor. Stoler IKKE på at det holder seg slik. Den har holdt på slik noen ganger nå, om den går tett vet jeg ikke, men vannet renner saktere og saktere og så stopper det opp.

Men her er iallefall bilder


[External Image][External Image]
mer[External Image][External Image][External Image]

høyre side

to coryer spiser
coryer, og dverggurami dame
de tre kardinalene som lever enda
en laaaaaaang liten kuhlii
to ansistrus damer som prater?[External Image][External Image][External Image]
noen sneglebarn
en pen hunn
Herr og fru gurami[External Image][External Image][External Image]
Midt partiet
Kuhliiiiiiiii
[External Image][External Image][External Image]
Så bra at kuuhliene dukket opp :0)
Karet ditt er så fint, flotte planter!! Gleder meg til jeg får kraftig vekst og flotte planter igjen :0)

Tilfeldig bekjentskap
© ThorG
Reklame for plussmedlemskap