Ancistrus sp som er sporløst borte! i allverden

Kan ikke skjønne hvor i allverden han er blitt av. Den var den minste av de to vi kjøpte torsdagen. Har sett under dekorasjoner, på bunnen, i filteret på toppen. Ser den andre ofte.
Den kan vel ikke gå inn i filteret fra der strømmen kommer?
Har sjekket på gulvet. Ingenting.

Fatter og begriper ikke hvor den har tatt veien.

har du snegler?

Har selv opplevd fisk som plutselig har vært borte. Nylig sist uke. Sneglene kan få en fisk til å forsvinne VELDIG fort :p he heh... Helt snålt, fisk kan være der å plutselig være sporløst forsvunnet 2 timer etterpå.

Kanskje det er det som har skjedd hos deg?
Som Shlush sier, hvis den har død, og du har snegler blir den fort borte.

Men kan nevne at på lørdag hadde det samme dillemaet med en av mine Ancistrus. Jeg skjekka under røtter inni huler og bak pumpa, fant den ikke, den eneste jeg fant vare en haug av yngel. Nevnte Ancistrus dukket opp i går igjen. De er veldig flinke til å gjemme seg
Vi har pestsnegler ( som virkelig er pest ).
Fra en time til en annen var den vekk. Vi så den sist søndag kveld.
Christine91
Som Shlush sier, hvis den har død, og du har snegler blir den fort borte. Men kan nevne at på lørdag hadde det samme dillemaet med en av mine Ancistrus. Jeg skjekka under røtter inni huler og bak pumpa, fant den ikke, den eneste jeg fant vare en haug av yngel. Nevnte Ancistrus dukket opp i går igjen. De er veldig flinke til å gjemme seg

Kan de forandre utseendet såpass mye at de forsvinner i grusen?

Spiser de beina/brusk også?
Vet ikke om de forandrer farge på noe vis, men som sagt, jeg gir dem gullemedalje i gjemmsel
Velkommen i klubben! Ancistruser forsvinner sporløst rett som det er! Spesielt når de er små! Mine var inni pumpa, bak bakgrunnen, gjemte seg inni og bak røtter, i mørke kroker... Ja egentlig alle steder jeg ikke kunne se de! Men stort sett så dukker de opp igjen! Sånn helt ut av det blå! Jeg ville bare tatt det med ro jeg... Hvis du er helt desperat (sånn som jeg var når jeg ikke hadde sett min på noen dager) så venter du til karet er mørkt... Og finner fram lommelykta! Da skal du se det kommer fram noen krabater som tror de hadde klart å gjemme seg for matmor!!!

Lykke til!
Snehvit
Velkommen i klubben! Ancistruser forsvinner sporløst rett som det er! Spesielt når de er små! Mine var inni pumpa, bak bakgrunnen, gjemte seg inni og bak røtter, i mørke kroker... Ja egentlig alle steder jeg ikke kunne se de! Men stort sett så dukker de opp igjen! Sånn helt ut av det blå! Jeg ville bare tatt det med ro jeg... Hvis du er helt desperat (sånn som jeg var når jeg ikke hadde sett min på noen dager) så venter du til karet er mørkt... Og finner fram lommelykta! Da skal du se det kommer fram noen krabater som tror de hadde klart å gjemme seg for matmor!!! Lykke til! ;)

Hehe. Blir litt deperat ja Lurer p å om jeg så to stk nå, men er ikke helt sikker. Slo av lyset på akvariumet og tok igjen persiennene. Den/de svømte fra to kanter fort, men er ikke sikker.

Takk!

Greit å være i en klubb
Jeg har en helt fullvoksen hann som jeg bare ser med en ukes mellomrom eller noe sånn, kan gjemme seg helt bort. De kan også bytte noe farge på ryggen, men bare mellom gult og mørk brunt som jeg har sett ihvertfall.
Såpass. Den ene er sporløst borte ennå, men den største forsvinner, men dukker opp sånn innimellom Fikk lyst til å kjøpe to sånne til
Den er sikkert inni pumpehuset ditt. Typisk hos juwelkar når fisk blir borte
Ta en lykt å lys nedi mot bakveggen, har flere enn en gang måttet hente fisk ut derfra.
Jeg mistet også en ancistrus for 1mnd siden, jeg fant den inni en tynn sprekk i roten min, såg ut til å sitte fast der i grunn. Var bare flaks at jeg fant den, såg så vidt en finne som stakk bittelitt utenfor. Skulle nemmelig ha den i et annet kar :p
Morsom fisk egentlig. Syns de var skummel og skulle ALDRI ha sånne. Men, nå syns jeg de er kule og vil ha flere. hehe

Den har enda ikke dukket opp. Skal ta en dag og lete skikkelig uten å forstyrre de andre for mye.

Fikk ihvertfall tatt noen biloder før den ble borte...hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap