Fisk hoppet ut, noe jeg bør gjøre annet enn å få den i karet igjen?
Postet 01.10.08 kl 14:55
Endret: 01.10.08 kl 15:04
Inaktiv bruker
nei, den klarer seg helt fint, noe av slimet er kanskje tørket ut, men det går helt bra slapp av, har hatt øreåler krabbende runt på gulvet, alt går så bra så
Postet 01.10.08 kl 14:58
Postet 01.10.08 kl 15:00
Endret: 01.10.08 kl 15:00
Hehe, slapp helt av du
Jeg kjøpte 2 siamesiske algespisere her for en tid tilbake sammen med noen annen fisk. Jeg hadde alle i en bøtte ifbm klimatiseringen. Plutselig så oppdaget jeg at det var bare en SAE, ikke to i bøtta. Vi måtta da begynne å lete etter den andre og fant den ikke. Måtte til og med lete i håndveska mi som lå ved siden av, men nei, den var søkk borte. Så kom vi på, kanskje den hadde sprettet under sjenken? Så vi drog den frem og ja - der lå den stakkars, inntullet i hybelkaniner Stakkars, men det gikk bra da. Fikk den oppi bøtta igjen og den lever i beste velgående. Den lå nok der i noen minutter før vi fant den, men det gikk heldigvis bra.
Jeg kjøpte 2 siamesiske algespisere her for en tid tilbake sammen med noen annen fisk. Jeg hadde alle i en bøtte ifbm klimatiseringen. Plutselig så oppdaget jeg at det var bare en SAE, ikke to i bøtta. Vi måtta da begynne å lete etter den andre og fant den ikke. Måtte til og med lete i håndveska mi som lå ved siden av, men nei, den var søkk borte. Så kom vi på, kanskje den hadde sprettet under sjenken? Så vi drog den frem og ja - der lå den stakkars, inntullet i hybelkaniner Stakkars, men det gikk bra da. Fikk den oppi bøtta igjen og den lever i beste velgående. Den lå nok der i noen minutter før vi fant den, men det gikk heldigvis bra.
Postet 01.10.08 kl 15:45
Endret: 01.10.08 kl 15:48
Jeg sovnet av på sofaen en dag. Våknet av kraftig "hamring" og skjønte fint lite bortsett fra at jeg hørte lyden kom fra akvariet. Hoppet opp og fant ut lyden var bak akvariet. Der fant jeg en SAE. Puttet den tilbake i karet og det var det. Hvor lenge den lå å sprellet før den klarte å vekke meg har jeg ingen anelse om.
Postet 01.10.08 kl 15:50
Postet 01.10.08 kl 15:51
Postet 02.10.08 kl 00:06
Inaktiv bruker
den bør i hvertfall ikke puttes under springen:P
Postet 02.10.08 kl 00:07
Postet 02.10.08 kl 09:11
Endret: 02.10.08 kl 09:12
Øreålen min lå på gulvet i flere timer en gang.
Kom hjem å oppdaget at den ikke var i akvariet.
Fant den under komoden.
Den var helt tørr og hadde tørket fast i gulvet.
Den hadde krøpet ut igjennom den lille trekanten man mater igjennom...
Da jeg tok hoven for å dytte den fram for å kaste den (jeg trodde jeg naturligvis at den var død) så begynte den å røre svakt på seg.
Jeg kastet den tilbake i akvariet, der ble den liggende å bare puste en times tid, før den begynte å svømme rundt som før.
Har den ålen enda.
Men ekte åler (som Øreålen, ikke som kuhlii etc) er istand til å leve veldig lenge på land i forhold til andre fisker.
Det går nok bra med fisken din.
På samme måte som at du kan overleve noen minutter under vann, så overlever de noen minutter over vann også.
Kom hjem å oppdaget at den ikke var i akvariet.
Fant den under komoden.
Den var helt tørr og hadde tørket fast i gulvet.
Den hadde krøpet ut igjennom den lille trekanten man mater igjennom...
Da jeg tok hoven for å dytte den fram for å kaste den (jeg trodde jeg naturligvis at den var død) så begynte den å røre svakt på seg.
Jeg kastet den tilbake i akvariet, der ble den liggende å bare puste en times tid, før den begynte å svømme rundt som før.
Har den ålen enda.
Men ekte åler (som Øreålen, ikke som kuhlii etc) er istand til å leve veldig lenge på land i forhold til andre fisker.
Det går nok bra med fisken din.
På samme måte som at du kan overleve noen minutter under vann, så overlever de noen minutter over vann også.
Postet 02.10.08 kl 10:57
Postet 02.10.08 kl 11:01
Postet 02.10.08 kl 11:17
Postet 02.10.08 kl 11:18
Postet 02.10.08 kl 11:23
MC DarupSlike sleivspark må vi tåle, jeg synes den var litt morsom selv.
Jeg syntes ikke at den var morsom. Jeg syntes at den var teit, og det står jeg ved. Tenker på trådstarter jeg som er fortvila og får slike sleivspark tilbake, ikke så sikkert at han syntes det var så morsomt? Her er en 15 år gammel gutt som er fortvila og ber om råd og da synes jeg ikke at det er så morsomt å få slike svar fra voksne folk. Når moderator i tillegg syntes kommentaren var morsom så blir AF litt useriøs i mine øyne.
Jeg er voksen, jeg tåler både det ene og det andre, men andre er yngre og kanskje mer følsom. Tipper at han sitter igjen med følelsen av at han har "drita seg ut".
Postet 02.10.08 kl 11:29
Postet 02.10.08 kl 11:31
Inaktiv bruker
det hadde allerede kommet flere svar som var helt seriøse men kanskje vi ikke skal begynne å diskutere dette helt oppå at fisken til stakkaren hadde hoppet ut?
Postet 02.10.08 kl 11:32
Postet 02.10.08 kl 11:33