Apistogramma pulchra "blue face"
Postet 04.10.08 kl 20:57
Inaktiv bruker

bilder av han hade vert gøy. =
Postet 04.10.08 kl 21:09
Postet 04.10.08 kl 21:20
Inaktiv bruker

den hvar kjempefin.den blir sikert finere med noen damer inne på teretoriumet sit.og av surt van ved hjelp av visene eikeblader =
Postet 04.10.08 kl 21:31
Det er surt vann, jeg bruker ekstrakt av bark for å senke ph. Bruker å være eikeblader der og, men de har jeg brukt opp, du kan sikkert se noen rester om du ser nøye. Må vente på at noen nye skal tørke på trærne nå. Han er veldig flott i fargene nå, så hadde vært topp å få ei dame til han for å se hvordan han virkelig kan se ut. Men vet ikke hvor jeg skal få tak i ei... Hula står klar bak der for de nygifte
Postet 04.10.08 kl 21:42
Postet 04.10.08 kl 21:43
Postet 04.10.08 kl 21:46
Anette MTakk. Det er ett flott motiv, så da blir jo bildene bra og:). Hvordan sender jeg inn bilder til fiskebasen, da?
For å sende inn bilder går du inn på profilen i fiskebasen; her, også klikker du bare på linken under der det ikke er bilde.
Postet 04.10.08 kl 21:51
Da har jeg sendt det inn, så får de vurdere om de kan bruke det. Paret ble opprinnelig kjøpt utenfor Gøteborg, zoomässan heter det vel. Men veien hjem er litt lang, samt at de bare selger par. Håper jeg finner en dame til han, apistoene pleier å yngle her, og hadde vært topp å spre den vakre her litt.
Postet 04.10.08 kl 22:05
Postet 06.10.08 kl 23:48
Jeg har A. (cf.) pulchra damer til overs.
Men: det finnes mange varianter av A. (cf.) pulchra, fra forskjellige lokasjoner i nedre del av Rio Madeira vassdraget, f.eks.
Apistogramma (cf.) pulchra (Rio Preto do Candeias)
Apistogramma cf. pulchra (Rio Aripuanã)
Apistogramma cf. pulchra (Porto Velho)
Apistogramma cf. pulchra (Rio Branco)
Apistogramma cf. pulchra (Chingarno)
og også flere arter som ligner A. pulchra, og som denne klassifiseres innenfor Apistogramma-pulchra-komplexet i Apistogramma-agassizii-gruppen.
Jeg kan ikke fordra å blande fisk fra forskjellige lokasjoner, da det i mange tilfeller har vist seg at slike i virkeligheten er, eller er på vei til å bli, egne arter.
Disse "teite" handelsnavnene! "Blue face" sier jo ingen ting om hvor fisken din kommer fra.
Er det mulig å ta et bilde av hannen din fra siden som viser hele halefinnen i sin fulle prakt, uten at den er "brettet" sammen ? Når man ønsker at hanner skal vise sine finner (og sorte markeringer) fullt ut, er det ofte en løsning å plassere et speil i eller utenfor akvariet, slik at han ser en annen hann (han vet jo ikke at det ham selv), og da vil han sperre finnene opp for å se stor, kraftig og uovervinnelig ut.
Et slikt bilde kan hjelpe til å identifisere hannen din bedre.
Du kan jo også ta en telefon til Hans som eier Zoomessan og høre om det fulgte med et stedsnavn på fisken.
Akkurat nå er jeg i Amazonas (i hele oktober), så om du vil kan du kontakte meg i november, så kanskje vi finner ut om vi har fisk fra samme lokasjon. Har vi det, kan du sikkert få ei dame av meg ( med forbehold om at de fortsatt er der når jeg kommer hjem).
Men: det finnes mange varianter av A. (cf.) pulchra, fra forskjellige lokasjoner i nedre del av Rio Madeira vassdraget, f.eks.
Apistogramma (cf.) pulchra (Rio Preto do Candeias)
Apistogramma cf. pulchra (Rio Aripuanã)
Apistogramma cf. pulchra (Porto Velho)
Apistogramma cf. pulchra (Rio Branco)
Apistogramma cf. pulchra (Chingarno)
og også flere arter som ligner A. pulchra, og som denne klassifiseres innenfor Apistogramma-pulchra-komplexet i Apistogramma-agassizii-gruppen.
Jeg kan ikke fordra å blande fisk fra forskjellige lokasjoner, da det i mange tilfeller har vist seg at slike i virkeligheten er, eller er på vei til å bli, egne arter.
Disse "teite" handelsnavnene! "Blue face" sier jo ingen ting om hvor fisken din kommer fra.
Er det mulig å ta et bilde av hannen din fra siden som viser hele halefinnen i sin fulle prakt, uten at den er "brettet" sammen ? Når man ønsker at hanner skal vise sine finner (og sorte markeringer) fullt ut, er det ofte en løsning å plassere et speil i eller utenfor akvariet, slik at han ser en annen hann (han vet jo ikke at det ham selv), og da vil han sperre finnene opp for å se stor, kraftig og uovervinnelig ut.
Et slikt bilde kan hjelpe til å identifisere hannen din bedre.
Du kan jo også ta en telefon til Hans som eier Zoomessan og høre om det fulgte med et stedsnavn på fisken.
Akkurat nå er jeg i Amazonas (i hele oktober), så om du vil kan du kontakte meg i november, så kanskje vi finner ut om vi har fisk fra samme lokasjon. Har vi det, kan du sikkert få ei dame av meg ( med forbehold om at de fortsatt er der når jeg kommer hjem).
Postet 10.10.08 kl 02:11
Det var veldig snilt, Tom! Nå ble jeg glad, han er så flott, synd om han skal gå alene resten av livet uten sjans til å spre sine gener Jeg skal høre med zoomassan, og forsøke å ta ett bilde hvor han spiller ut finnene. Jeg visste ikke at "blue face" ikke var det "ordentlige" navnet.
Hvor bor du hen, forresten?
Hvor bor du hen, forresten?
Postet 10.10.08 kl 09:50
Postet 10.10.08 kl 12:08
Postet 10.10.08 kl 12:35
Postet 02.11.08 kl 22:38
Postet 06.11.08 kl 13:19
Postet 06.11.08 kl 21:04
Postet 07.11.08 kl 23:43