400 liter til rådighet, men hvilke fisker?

Kjøpte meg en Rio 400 her om dagen, og med den fulgte det en sump på ca 125 liter. Så skikkelig filtrering blir ikke et problem.

Men da sitter jeg med det store spm'et hvilket biotop skal jeg ha?

Og hvor mye ekstra vil det evt koste hvis jeg går for saltvann istedenfor ferskvann?

Jeg klar over at det er mange slike tråder her på Akvaforumet, men setter stor pris på inspirasjon og tips.

En fordel hadde det vært om fiskene ikke koster 2000kr stk, da jeg er student så penger er det skralt med.
MALAWI!

Det er nok like mange meninger som det er folk her på forumet om hva du bør ha.
Rent pengemessig så blir vel saltvann ganske dyrt, og da er jo de fargerike og aktive malawiciklidene et kjempegodt alternativ.

Enkle og holde er de også, så lenge du holder vannet deres friskt så er det ingen sak

Malawi blir solgt billig her på forumet i ditt nærmiljø hele tiden i motsetning til tropheus.
Evolution
Tropheus!!!!!! :):):):):)

Jepp, Tropheus
ok, kule fisker.

Malawi kar og Tropheus kar er vel generelt steiner, lite/ingen planter, sand/fin grus og høy hardhet, ikke sant? Er de veldig ømfintlige mtp PH balanse o.l.?

Klart og fint vann skal ikke være et problem, filteret blir 110 liter, så mer enn 1/4 av karet. Tror det skal holde massevis.

Men sikler også litt på rovfisker, uff et luksus problem.

Dette er en slik tråd hvor man aldri vil komme til enighet!
Mitt forslag; Discus!
Hehe.
hehe ja klar over det. Grunnen til at jeg er litt skeptisk til malawi er at det er veldig få (om ingen?) sugemaller som pleco/ancistrus i sjøene i afrika. Og jeg er så glad i maller.

Har egentlig litt lyst på discus ja. Men tror dere Disus og motoro hadde fungert sammen?

Potamotrygon motoro

Diskus