Syk sommerfuglcikllide hunn? hva kan de være?
Har merket nå i de siste at sommerfuglciklide-hunnen min har blitt litt blassere i farvene i det siste. Trodde dette i utgangspunktet var fordi hannen jager henne hver gang han får sjansen.
Men ser nesten ut som hun har et slags hvitt belegg på kroppen å virker litt slappere. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forklare det, men blasse farver. Og et slags hvitaktig-belegg på kroppen (ikke hele, men nesten). ?
Hadde hjulpet med bilde å sammenligne med (da kan jeg se om det er det samme som min fisk), men hun er veldig vanskelig å få tatt bilde av.
Men det må nevnes det at hun spiser godt.
Samtidig så har hannen fått en hvit utstående prikk på siden, jeg lurer på om det bare kan være skade på et skjell? (han er ellers frisk og rask og i kjempefine farver). ?
Takker for alle svar vil virkelig ikke miste min sute sommerfugl-hunn.
*prøver å legge ved et bilde, men det er vanskelig å se siden det er så mørkt. Det hvite belegget vises bedre i lyset. Men tror de skal vises litt i "pannen" hos fisken*
Men ser nesten ut som hun har et slags hvitt belegg på kroppen å virker litt slappere. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forklare det, men blasse farver. Og et slags hvitaktig-belegg på kroppen (ikke hele, men nesten). ?
Hadde hjulpet med bilde å sammenligne med (da kan jeg se om det er det samme som min fisk), men hun er veldig vanskelig å få tatt bilde av.
Men det må nevnes det at hun spiser godt.
Samtidig så har hannen fått en hvit utstående prikk på siden, jeg lurer på om det bare kan være skade på et skjell? (han er ellers frisk og rask og i kjempefine farver). ?
Takker for alle svar vil virkelig ikke miste min sute sommerfugl-hunn.
*prøver å legge ved et bilde, men det er vanskelig å se siden det er så mørkt. Det hvite belegget vises bedre i lyset. Men tror de skal vises litt i "pannen" hos fisken*
Postet 09.10.08 kl 21:15
Postet 09.10.08 kl 21:44
Postet 09.10.08 kl 21:57
Postet 09.10.08 kl 22:10
Postet 09.10.08 kl 22:19
Postet 10.10.08 kl 16:35
Postet 10.10.08 kl 16:42
Varmekur er bare effektivt mot hvitprikk og fløyelsyke. Er det andre sykdommer det dreier seg om så er økning av temperaturen nesten det verste man kan gjøre siden mange sykdommer eskalerer når tempen øker. Det er derfor viktig å finne ut hva slags sykdom det dreier seg om før man setter i gang varmekur eller medisinering.
Postet 10.10.08 kl 19:21
Postet 10.10.08 kl 19:30