Nå lekker akvariet mitt - kan dere hjelpe med råd?

Hvor stor sjanse er det for at det går helt i oppløsning nå?

Det lekker ganske mye, er nok silikonen som ikke er tett.....

Tror dere jeg kan vente en stund eller bør jeg gjøre noe straks?

Er skikkelig nervøs nå...
Tøm karet og få fiskene i bøtter... La filteret gå i bøtta.
Så får du undersøkt karet i fred og ro....
Set finnes aktive tråder her på forumet som beskriver hva du bør gjøre. Skal finne dem til deg.
Her er en av trådene.

Her er flere
Tusen takk, er skikkelig nervøs nå...

Har ingen bøtter å bruke egentlig, men får høre med naboer
Har man akvarium, så må man ha bøtter. Ikke lån av naboen. Det kan være skadelige såperester i dem. Kjøp deg heller noen bøtter/baljer. De fleste dagligvarer har 10-liters bøtter. Europris har praktiske vin-bøtter på ca 25 liter.
Hvis du har mange fisker (stort kar) og èn pumpe så kan du jo kjøpe slik samleboks... Rommer sikkert 50 liter, kommer alt an på størrelse. Da får du reddet litt akvarievann og slikt også..
Jeg har ingen plass å ha fiskene så jeg må bare håpe på det beste......

Får se om jeg får tak i noe i morgen etter jobb.

Det er bare så synd at jeg jobber fra 8 til kl 18 og da har jeg så dårlig tid til å gjøre noe, må vel kjøpe boller å ha de i.....huff, jeg er skikkelig lei meg jeg.
jeg har 60 liters akvarium så det er heldigvis ikke så mye som må flyttes over.

Takk for at dere hjelper meg med råd
Inaktiv bruker
litago
jeg har 60 liters akvarium så det er heldigvis ikke så mye som må flyttes over. Takk for at dere hjelper meg med råd

er det ein juwl 60l? i såfall har jeg opplevs det samme=(
i så fall er det eineste som gjer at det lekker er at du har fylt over "max tegnet"
berre i tillfele juwl 60l da....
Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg fri i morgen. En liten lekasje nå kan være en stor lekasje innen du har kommet hjem.

Er det ikke noen på forumet som bor i nærheten av deg og kan stille opp med bøtter? Eller har du ikke en oppbevaringskasse, lekekasse eller noe du kan bruke?
Akvariet har gått i stykker og jeg hadde ingenting å ha fiskene i så nå har jeg avlivet dem............er så sint så sint, huff!!!!
Det var nå litt vel drastisk. De kunne fint klart seg noen timer i poser dersom du ikke hadde noe å ha dem i. Slik som du kjøpte dem fra butikken.
Men jaja, nå er det gjort. :-/

Får litt troll- feeling her.. :P
MC Darup
Får litt troll- feeling her.. :P

Skjønte ikke... Hva/hvem er trollet?
Plussmedlem
Tror tråden er seriøst ment.
Ikke noen ny forumbruker dette, så jeg tviler på at vi har et forumtroll her
Jeg har lekasje selv, men hadde nå aldri kommet på å avlive fiskene. Man har alltid noe i huset som kan brukes å ha dem i. Mine er midlertidig fordelt på to mindre akvarier. ganske overbefolket, men de har iallefall vann og mat.

Hvordan gikk akvariet ditt i stykker? Ramlet det helt ifra hverandre?
Loomis
Tror tråden er seriøst ment. Ikke noen ny forumbruker dette, så jeg tviler på at vi har et forumtroll her ;)

Sa bare det var en feeling
Men helt utrolig at noen med akvarier ikke har bøtter/ balje/ poser.. avlive fiskene?? Jeg er bare lettere sjokkskadet her jeg sitter.
Før (i mine akvariebegynnelse en del år til bake) så hadde jeg ikke akvariebøtter. da brukte jeg mors glassskåler til å ha fiskene i. Så det gjelder jo bare å være oppfinnsom. La lokk over så de ikke hoppet ut.

men å drepe fiskene pga en lekasje, blir jo litt drøyt synes jeg.

er dette virkelig sant???
Synes også dette virker litt rart, hvem har ikke en bolle el. lign å ka avse for noen dager, event. bøtter/osv som fås billig på de fleste butikker. (Det kan da ikke være sååå langt til nærmeste dagligvare/europris, lign. butikk?)

litago
jeg har 60 liters akvarium så det er heldigvis ikke så mye som må flyttes over. Takk for at dere hjelper meg med råd

Trådstarter forteller jo og at h?n har et annet 60 l, og kan bruke dette!(Eller er det bare jeg som har misforstått?)

Det var ihvertfall vel drøyt å avlive Alle fiskene!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap