Otto med egg!?

Satt akkurat for få minutter siden å stirret inn i mitt 54liters kar, brått får jeg øye på noe som trolig er en Otto-jente med noe som ligner egg i baken på den.
De jeg tror er egg er små lyse-lyse-grønn/gule kuler, ser jo nesten ut som de bare sitter på ene siden i kroppen. Fem stk "egg" ser jeg når hun viser buken, mulig det er fler om jeg ser fra siden etc. Sier jo nesten seg selv at den er gravid synes jeg, men kan noen bekrefte/avbekrefte det?

Spør litt enkelt her, hva burde jeg gjøre om jeg ønsker oppdrett hvis dette er mulig ?? (ser det er få som har registrert oppdrett på siden her)
Har 3 stk otto.
Er det noen mulighet for at jeg kan klare oppdrett på de eller er det sån at de får egg men ikke befrukter dem i akvarier som oftest ?
Burde jeg ha en form for hule til dem?
Noe mer jeg bør passe på :P

Skal se om jeg får tatt noe bilde hvis noen vil se!

Takker for svar.
aGal

Ble litt ivrig her nå så mulig det ble litt mye "???"
Men den som ikke spør får heller ikke svar.
Bilder
Da har jeg fått tatt tre bilder som viser de "gule-eggene"

Surfet litt på nett, fant noe mer info om otto. Spennende å se om det blir no leking.
Oi! Visste ikke at de synes fra utsiden... Håper du har en hann da, så får du kanskje se lek også... Jeg har nettopp skaffet meg otto selv, og søkte opp om det var mulig å få oppdrett på dem. Det er visst sjeldent, men det er registrert oppdrett ute i verden.
Spennende!!! Så faktisk ut som egg det der, men jeg vet ikke. Skaffet meg forresten 5 stykk ottoer selv idag!
Helt klart og tydelig en eggstinn hunn, ja Men, eggene gjør jo ikke så mye nytte der de ligger, om de ikke bestemmer seg for leke og legge egg sammen med en hann. Det er vel kanskje det som er vrient med Otoer?

Det var et veldig bra bilde, dette her, hvor eggene kommer veldig tydelig frem:

[External Image]
Har det skjedd noe mer med ottoene dine?
Nei
Ikke det jeg har sett. Ser litt for hver dag som går om det skjer no Er jo lov å håpe!
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap