Haster! trenger råd ang vatring.

Jeg har flyttet på 325Litern min igår.
Idag så jeg at det ikke helt var i vater, nesten en hel cm helling til venstre. :S
Dette fant jeg ut jeg skulle rette på så jeg brettet 2 ølbokser og la de under hvert bein på venstre siden. Dette rettet det litt, nå er det ca 5-8mm helling bare. Tenkte og rette det opp imorgen.

MEN, nå fikke jeg panikk. Jeg ser at det ikke er helt i vater i bredden. :-O Vill ikke dette si at det da er vridning i karet og at det er risiko for at det sprekker iløpet av natta??

Trenger svar fort helst.

mvh en panikkslagen akvarist.
Jeg har ikke noen råd for hvordan du skal få vatret et bord det tydeligvis ikke er justering på...

Jeg hadde ikke turt å sette et så stort kar på noe som ikke er beregnet for akvarie og kan justeres så det kommer i vater... Det koster jo litt for et skikkelig møbelbord, men hva med et porsabord? De er jo ikke så dyre og kan justeres.
Jeg har nettopp kjøpt meg et bord som er begregnet for et 450L kar. Det har 6 bein under som det går ann og skru på, men det virker som beinene begynner og bli litt gamle. Jeg har tappet karet ned å prøvde og skru, desverre virket det ikke. (Så ut som beinene ble trykkt ned av vekten igjen.)

La merke til at den ene øl-boks lappen var sklidd litt ut under oppfylling så jeg tømte karet igjen og fikk klemt den under. Karet er nå bare 1mm skeivt i bredden og 6mm lavere på venstre side.
Mitt kar er vel 6-8 mm på lengden men på bredden ser det ut til å være helt 100
Dette har værtfall gått bra med fult 180L kar 1 måned
Så regner med at alt skal være bra
Hvis det er like mye ute av vater i bredden i den ene enden, som det er i bredden i den andre enden, er akvariet trolig ikke vridd.

Hvis akvariet står rett på høyre side og skjevt på venstre, har du derimot et potensielt problem.
Kampfisk
Hvis det er like mye ute av vater i bredden i den ene enden, som det er i bredden i den andre enden, er akvariet trolig ikke vridd. Hvis akvariet står rett på høyre side og skjevt på venstre, har du derimot et potensielt problem.

Karet heller bittelitt fremmover (Like mye på hver side, men innenfor streken på vateret) og det heller 6mm ca til venstre. Jeg tror ikke det er vridninger der nå pga det jeg gjorde tidligere.
Tilfeldig bekjentskap
© Guy Palm
Reklame for plussmedlemskap