Guttn's akvarieverden

hei da ble det endelig en akvarietråd på meg og.
jeg heter johann er 15 år, startet med en 4 liters bolle,
eier nå et 54 liter akvarie, en 20 liter(ikke satt opp ennå) og en 15 liter(under innkjøring)
starten gikk ganske bra med 2 guppy og 2 venusfisk i en liten bolle.
da jeg fikk akvarie kjøpte jeg 7 nye guppyer etter å ha lest på akvaforum i et halvt år om diverse fisker. lærte fort at det ikke var lurt å snakke så mye om fisk på skolen. starten på 54 literen ble hard, endte med at jeg mistet minst 10 guppyer pga. innvolsorm, hadde smtidig kjøpt 3 venusfisker til etter
å få vite at disse var stimfisk.
bordet til akvariet lagde jeg selv og testet det å sette oppå ei grusskoffe til traktorer(bor på gård) bordet tålte rundt 100 kilo.
har da også et lite problem med alger i akvariet, men ellers lever fiskene i fin harmoni med en guppy og fem venusfisker.
driver og får tak i reker også, (2 månder siden de ble sendt) de ble borte i
posten. holder også på å prøver å få til en akvarieklubb i nærmiljøet noe som viske seg å være vanskeligere en jeg trodde.
Ja, endelig fekk du deg og en personlig tråd. Dette har jeg og sikker veldig mangen andre også venta på. Liker så godt å lese om andres fisker og hobby.
Kom med oppdateringer tråden, jeg kommer til å følge med hele tiden.

Var synd det der med rekene, men slik skjer når man sender i posen.

Hvordan i all verden klarer du å ha ett akvarium som står tomt ? Om det hadde vert meg som hadde hatt et akvarium som hadde stått tomt hadde jeg fylt det opp med en gang. Men det er kanskje foreldrene dine som er problemet som sier stopp ? Det er det hos meg, for mye støy, tenkt viss et sprekker, du har ikke plass, de maser om det hele tiden. Jeg holder på å bli sprø.
Hva skal jeg med TV på rommet når jeg kan ha akvarium på den plassen , det er mye "sunnere" å ha ett akvarium til en ett TV, skjer mye mer i ett akvarium også enn det det gjer på TV etter min mening

Forsett og skriv, som sakt jeg kommer til å følge med.
har jo nok plass har over 90 kvadrat ca. har akvariene på soverommet,
så det er ikke noe støy som foreldrene mine skulle merke. den tommme 20 literen har jeg ikke satt opp ennå fordi filtet er sjølgjort og ikke kan henges opp i akvariet.
90 kvadrat ja, da er det ikke plassen det står på. Du må ha veldig stort rom da, vårt hus er litt over 100 kvadrat, og mitt rom er på ca 15 kvadrat, og jeg synes det er stort, men da var det ikke så stor likevell.

Ikke løye at det ikke er støy av akvariuma dine. Du kan jo ha senga litt under 90 meter unna, men hva har du på romme egenlig utenomm akvarium? Du har plass til mye annet da.
Ble litt nyskerrig.
da har jeg avlivet ennå en guppy.
blir lei av å avlive guppyer, den ene dagen ser de helt fin ut og den andre ser de ut som en U.
har fått tak i litt luksusfor til venusene. tetra diskusbits.
skal få tak i morter i dag så jeg får knust det til passe biter.
ellers er det ikke så mye nytt på akvariefronten.
da har jeg funnet ut at diskusbits er favorittfor til venusene, tror ikke jeg trenger å knuse de så mye etter å ha sett hvordan fiskene reagerte på det.
nærmest slosskamp om de tre granulatee jeg hivde nedi.
så har jeg bestemt meg for å få tak i 3 venuser til siden dyrebutikken hadde fått in flere.
har bestilt esha 2000, rekeakvariet skulle snart være innkjørt.
da mangler jeg bare en siste fisk å ha i akvariet.
noen som vet om noen fine fisker til en 54 liter.
takk
er det noen som vet hvordan man betaler på webzoo.
Nå husker jeg ikke helt hvordan det var jeg betalte sist jeg handlet der, men lurer på om man får med en giro man må betale.
i dag har jeg tatt et vanbytte på 20 liter, etterfylt vann i 15 litern, fundert videre på hva jeg skal ha i 20 litern.
har bestemt beg for å vaske grusen til 15 literen i morgen+
plante i det.

sees
guttn
da har jeg avlivet ennå en guppy. blir lei av å avlive guppyer, den ene dagen ser de helt fin ut og den andre ser de ut som en U. har fått tak i litt luksusfor til venusene. tetra diskusbits. skal få tak i morter i dag så jeg får knust det til passe biter. ellers er det ikke så mye nytt på akvariefronten.



Ja det ble en tråd på deg også til slutt. Ja du sier du er lei av å avlive Guppy. Jeg for min del gav opp hele guppy og levendeføder eventyret mitt i 500L. Har nå kun igjen 5-6 sverddragere og 3 prakteksemplarer av noen Guppy. Ser du i en av di siste innleggene i min tråd ser du bilde av Guppyene. Etter min mening har Guppy slekta blitt svekket både når det gjelder størrelse og kvalitet di siste årene. 10-15 år tilbake var disse nesten 2x så store og 2x så motstandsdyktig som i dag. Noen kan selvfølgelig være uenig med meg, men dette er min mening og erfaring. Vil du se bilder av Guppyene går du inn på min tråd Leifs verden.

Ønsker deg lykke til med karrene og tråden din

Leif
ja leser tråden din ja, er enig i det at guppyslekten er svekket enormt de siste årene, tipper oppdrettere har satset mer på farger en livskvalitet,
starten er litt tung med en motgang med invollsorm(som fortsatt herjer)
ble litt lei av å finne døde guppyer så jeg ga de opp,
fant et lik i filtret i dag som var helt innskrumpet.
har utrettet ganske mye denne helgen.
men det ble ikke noe deekorering av 15 litern i helga, hadde 30 år gammel bensinstank på fingrene etter å holdt på å se over en gammel moped.
etter 4 dager foring med diskusbits var ikke fiskene så interisert i vanlig flakfor, men de spiste det opp.
har også doblet bestillingen av reker til 20 reker.
go natt
må neste skrive litt, har ikke skjedd så mye, har bestilt noen planter, hc cuba.
og tatt noen planter fra 54 litern over til 15 litern. skal snart prøve meg på oppdrett av venusfisk, må bar få utvidet stimen litt.
sees
Gratulerer med egen tråd...Her må du legge ut masse bilder osv. Gleder meg til å følge med.....
kan ta litt tid før det blir mye bilder men skal få tak i et kamra. velkomme til tråden min foresten
heisann,
hvordan går det med mopeden?

Vi har fått skaffet 20 reker til pluto nå.
Og eplesnegler. Tusen takk for hjelpa vi har fått av deg. Skal nok følge med i tråden din, selv om vi ikke skriver så mye her.

mvh Mathias og Synnøve
velkommen til tråden min.
mopeden har det bra, har ikke kommet så langt på den men håper å bli ferdig til sommeren,
blir litt vanskelig når man er 15 å å begynner å restaurere en antikvitet.
så du fikk tak i reker til slutt, venter fortsatt på mine.
sees
da er det et nytt år og nye muligheter. godt nytt år allesammen

dette året ønsker jeg å prøve å få til oppdrett på venusfiskene jeg har, og jeg tenker litt på å skaffe meg et ekstra akvarie til noen pennefisker jeg ønsker meg.
men for å få lov til dette må jeg først lage en vannfast platt på soverommet mitt til å ha akvariene på siden jeg ikke får ha flere på grunn av faren for vannskader.
da har det gått 6 uker siden jeg betalte for esha 2000 og det har ennå ikke kommet noe, skal sende de en epost å spørre hvor det blir av.
godt nytt år
Tilfeldig bekjentskap
© Martina Rozinek
Reklame for plussmedlemskap