Litt DIY og litt annerledes innredning av akvarie :) (side 10)

Reolen karene står på ble også oppgradert i helgen. Mellom lekablokkene har det vært to åpninger som bare samler støv. Fikk tak i 2 sorte kurver på Åhlens som passa helt perfekt inn i åpningene. Mere flaks kan man vel ikke ha! Har derfor fått rydda masse akvariestæsj ut av soverommet og samlet det i kurvene istedet. Pent syns jeg det ble

[External Image]

[External Image]

Men gurimalla så mye man finner når man går gjennom akvariestæsjet sitt. Alt dette skal selges eller gis bort:

[External Image]
Wow, har nettopp lest nesten hele denne tråden, var utrolig interessant! Har ofte beundret "kuhlii-land"-akvariet, kunne ønske jeg hadde god nok fantasi til å lage noe lignende. Synd at ideen ikke fungerte så bra over tid, men fikk jaggu tankene i sving! Nå som jeg har kommet til siste innlegg her får jeg gå rett videre til "Lisbeth sine småfisk"
Hyggelig og høre Stine Sofie



Et par videosnutter av kuhliilandsbyen jeg har glemt å legge ut. Skal få filmet bedre når tåka og det brune vannet gir seg

<embed src="http://www.youtube.com/v/E8ZN9C47Ego&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>


<embed src="http://www.youtube.com/v/ZZtQAoCVlJo&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>


Mye av brunfargen ble borte ved vannbytte. Et bilde med litt klarere vann

[External Image]

Et dårlig bilde av kampfisken, men se det sløret hans

[External Image]

Karantenekaret har stått uten fisk lenge nå. Men har gjort det klart til de nye som skal gå i karantene. På lørdag er planen å komme hjem med 10 lakrisgurami og 4-6 sjokoladeguramier

[External Image]
På bildet nr. 2, det er hva man kaller en fornøyd kampfisk
En liten snutt fra kuhliikaret. Jeg skal jo liksom ikke ha en naturlig look der, men kuhliiene digger å smyge rundt i løvet så da får de det da. Dessuten er de tryggere og mere framme når de har mye å gjemme seg i

<embed src="http://www.youtube.com/v/6bQejPql3uo&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>

I karantenekaret har det flyttet inn nålefisk, lakrisgurami og Hara hara:

<embed src="http://www.youtube.com/v/k1EYAQl738E&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>

<embed src="http://www.youtube.com/v/19reLfjqytU&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>


Stilig!
Dette var heilt annaleis, og så artig!
Fekk du tak i underlag?
Har spm ang. underlag. Eg må innrømme at eg i gamle dagar aldri hadde mjukt underlag under akvaria mine (og det einaste av dei som sprakk var det eg miste ein diger stein nedi). Er det så viktig med underlag?
Uansett, har tenkt å ta opp att ein gammal hobby og kjøpt eit brukt akvarium på 310 liter. Selgaren sa at eg burde setje det på eit underlag. Eg tokt då eit liggeunderlag frå Clas Olsson, ca 1 cm tjukt, og la under karet. Er det for mjukt? Skal fylle vatn i på fredag, då får eg pume, lys, etc...

Irene
Hvis det er et rammekar du skal sette opp trenger du ikke underlag. Det er helglassakvariene som bør settes på underlag. Siden de ikke har en ramme som sørger for luft mellom glasset og benken kan små støvkorn bli liggende å gnisse og faktisk få karet til å sprekke. Det går helt fint å bruke liggeunderlag Men du får spesialunderlag på webzoo feks. Jeg kjøpte mine hos min lokale dyrebutikk
De er så feite og fine disse kuhliiene mine Og etter at bambuspinnene og algeballene forsvant kan jeg ikke huske å ha sett noen bleke kuhlii lengre. Det var ganske ofte at noen av dem var bleke før, så det kan jo tyde på at de også merket et eller annet som ikke var så bra med de bambuspinnene...

Pangio kuhlii!




[External Image]

[External Image]

[External Image]
Normalt liker jeg ikke noe særlig ålelignende fisk, men disse kuhli-ålene dine var jo virkelig søte! Så fine de er, ser ut som de trives godt hos deg
mona o
Normalt liker jeg ikke noe særlig ålelignende fisk, men disse kuhli-ålene dine var jo virkelig søte! Så fine de er, ser ut som de trives godt hos deg :)


Går da ikke an å ikke like disse! Normalt så liker jeg ormelignende fisk (og reptiler hehe) så derfor faller det meg helt naturlig å like diverse pangio. Men som du sier, kuhliiene er jo rett og slett søte. Jeg syns de er pene
Du fanget fjesene deres så godt på bildene, og jeg som liker bartefjes-fisker ble jo litt sjarmert selvfølgelig
Det er skikkelig nervepirrende å følge med på trådalgene i kuhliikaret. Fyttirakkern som de gror fram igjen. Dette tar nesten håpet fra meg, at algemiddelet ikke skal virke, men jeg får bare "stå han ut". La kuren gå fullt ut og håpe på det beste...

Dette er "greina" som står midt i utblåset fra pumpa. Det ser virkelig ille ut

[External Image]
Fine kampfisken

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Har 3 nålefisk i karantenekaret som viser seg å være hunner:

[External Image]

[External Image]
Hannene har en lomme på magen til å ruge eggene i

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Skikkelige lekre kar du har fått til her gitt.
Føler jeg blir litt misunnelig på at det ikke var meg som kom på å lage sånne hehe.
Men, jeg kom til å tenke på en ting, alger og slikt. Når du engang endelig blir kvitt develskapen, så fant jeg ei nettside, og de selger gule kuleskjell, som visstnokk skal være effektive i prevansjon mot algevekst,ettersom de spiser alt sommåtte finne på å komme i veien for dem av små partikler, det være seg matrester, algesporer etc.etc.
Kanskje verdt en titt?
Takk for skryt Wargtass

Har titta på de skjellene før, men jeg er litt skeptisk til å ha sånt i mine kar pga at jeg har bløtt vann i alle kar. Skallet på alle snegler jeg har prøvd forvitrer i alle fall etter en stund. Men kanskje jeg skal høre med nettbutikken om akkurat dette!
Ikke mye til oppdatering i denne tråden, men legger ut en liten filmsnutt av kuhliiene som koser seg med å leite etter matrester i mosen

<embed src="http://www.youtube.com/v/D9310Az0ziQ&hl=nb&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap