Litt DIY og litt annerledes innredning av akvarie :) (side 11)

<embed src="http://www.youtube.com/v/ekijKEZV6Nc?fs=1&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="385"></embed>
Mr. Vakker
[External Image]

-hanging in a tree

[External Image]

[External Image]
Mr. Vakker

<embed src="http://www.youtube.com/v/guOfkE_WrQI?fs=1&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="385"></embed>

Kloreke deler mat med kuhlii. Kuhliien ligger inni hula sammen med den

<embed src="http://www.youtube.com/v/tA7F4eID7lY?fs=1&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="385"></embed>
Åh! Skulle ønske jeg hadde større akvariet en 90 liter når jeg ser de filmene der.

Så gromt med fisk!
Men begge disse akvariene er vel rundt 60 liter mener jeg å huske, så ingen hindringer med 90liter da
siande
Men begge disse akvariene er vel rundt 60 liter mener jeg å huske, så ingen hindringer med 90liter da:)


OK

Redd for å ha for lite liter. Står hvor mange liter fisken krver MINIMUM, men de skal helst trives også.. :p
Gomp
[QUOTE=siande]Men begge disse akvariene er vel rundt 60 liter mener jeg å huske, så ingen hindringer med 90liter da:)


OK

Redd for å ha for lite liter. Står hvor mange liter fisken krver MINIMUM, men de skal helst trives også.. :p

Hvilke av disse fiskene skal ha minimum 90L mener du?
Fikk ikke mindre lyst på Kuhliier når jeg så bilder og videoer av dine vakre Kuhliier!
Hvilken type blader er det du har i akvariummet til dem?
SiljeO
Fikk ikke mindre lyst på Kuhliier når jeg så bilder og videoer av dine vakre Kuhliier! Hvilken type blader er det du har i akvariummet til dem?


Kommer an på hva jeg har liggende av cattapa, eike og bananblader
Siden karet er så lite syns jeg eikeblader passer best visuelt. Cattapabladene er ganske store
Du bestille deg bananblader ja.
Hvordan funker de i karet?

Espen
Egenskapene til bananbladene er litt usikekr, men dette står på siden til Amy som jeg kjøper disse av:

Dried Banana leaves are used by many betta breeders as an alternative to Indian Almond Leaves.
I am not aware of any pharmacological studies into the efficacy of the leaves for aquatic use,
but there are anecdotal claims that they are useful for treating pop-eye disease in bettas and
are said to enhance coloration and general health of bettas.


Jeg er veldig fan av å bruke naturlige greier i karene mine så selv om det ikke gir noen stor helseeffekt bruker jeg det likevel. Jeg syns det er dekorativt, gir gjemmeplasser og reker og snegler spiser på dem.

Jeg handler alltid både banan og catappablader av Amy-lim. God kvalitet og meget god service. Anbefales!
Et kort øyeblikk lurte jeg på om det var bananskall...
DET hadde vært noe å ha i akvariet det! Regner med mange ville sperret øynene opp..
Men bananblader er jo noe helt annet.

Tørket bananskall er ofte regnet som en fin start på dyrking av tøffeldyr og annet smått, men direkte i akvariet ville blitt.... orginalt.
p.s... om du har noen ekstra tips og erfaring du vil dele med en Kuhlii entustiast så tar jeg gladelig imot råd... mine har blitt noe dagaktive... men har ikke sett sååå ålete oppførsel... har mange hjemmeplasser... men kanskje lage enda fler?

hvilken vannverdier anbefaler du? og når dere sier bløtt vann så betyr det? I know veldig nybegynner på enkelte ting altså... Men jeg har ph mellom 6.2 til 7
Lisbeth


Sjefen sjøl er fetteren min
Tilfeldig bekjentskap
© Preben Gjertsen
Reklame for plussmedlemskap