Litt DIY og litt annerledes innredning av akvarie :) (side 8)

spennende spennende

Håpe de tåler vann og gjør jobben
Tror bare det blir kult med de liltt mørke, mister litt den asiatiske feelingen men blir mer en fantasy skog
Helt utrolig kult og kreativt
Hvordan finner du på dette da, Lisbeth?
Dette er serriøst det kuleste jeg noen gang har sett hva folk har laget
Er så glad i disse Kuhlii-ålene jeg vettu :P

Lykke til videre
He he, takk FishFace! Jeg kaller det kreativitetsangrep, de kommer ikke så veldig ofte men kommer når jeg legger meg for natta. Ganske plagsomt for da får jeg ikke sove... men det har blitt noen få skisser (ikke bare akvarierelatert) i boka ved siden av senga

Håper du blir fornøyd med Kuhliiene, jeg er veldig sjarmert av mine i alle fall!
Jahh... disse Exo-terra Lianene jeg skulle kappe en bit av og legge i vann for å se om det utenpå smuldret opp.. he he, jeg klipte halvveis av en bit og kom inn til papir -en rull med papir i midten! Går hele veien gjennom lianen.

Kan ikke putte dette under vann nei, det er helt klart

Tror jammen jeg må skaffe meg et terrarie eller enda bedre, et paludarium så jeg får brukt dem til noe, hi hi
Bitteliten oppdatering. Tok et bilde i går, ikke så mye som skjer oppi der. Bare litt endring i vekst hos Heteranthera zosterifolia. Har klippet helt ned den som stod til venstre, skygget veldig for lyset til algeballene. Plantet avleggerene over i karantenekaret. Bruker det som oppvekstkar til dem. Prøver å få mange freske avleggere av dem så jeg kan plante dem inn i 250 literen.

En mnd mellom før og etterbilde. Denne planten vokser ganske raskt så skal nok ikke ta lange tida å få nok til å plante i "storkaret"
Nææææ! Kuhlilandsbyen min ble månedens akvarie for april jo!!! Nå ble jeg skikkelig glad

(har bursdag i paril så dette var flott bursdagsgave)
Kan aldri få for mange gratulasjoner antar jeg, så nok en gang et stort HIPP HIPP HURRA!
Da kan jeg faktisk oppdatere litt i denne tråden, skjer jo ikke så mye, men i går flyttet det inn nye fisk i kuhliikaret! Et aldri så lite impulskjøp, men måtte ha litt liv der nå. Siden det ikke gikk med reker måtte det bli fisk. Og siden nesten alt i dette karet er fra asia ville jeg ha en liten asiatisk fisk til.

24 x Boraras urophthalmoides! Bittesmå nydelige fisk, rett under 1,5 cm

(mannehånd på bildet, men får et inntrykk av hvor små de er)
Forresten, tusen takk for grattiser! Utrolig gøy å få karet sitt på "pidestall" en hel mnd
Det er sløvt med oppdateringer fra meg i denne tråden, det meste skjer liksom i min personlige tråd der jeg forteller litt om alle akvariene

Men, det har flyttet inn en ny fisk i kuhliilandsbyen, en nydelig kampfisk. Jeg kaller han Mr. Vakker. Denne er fra oppdrettet til Humunukuapuaa.

De to siste bildene viser hvordan han slapper av. Klemmer seg inn til filtermatta, sprer ut finnene og lar seg suge fast av filteret

Nå er det så mange andre fisk i dette karet at jeg kanskje ikke kan kalle det for kuhliilandsbyen lengre
hvilket av kara var det som hadde sprukket?
har nemlig likt som det ene på bildet, og det har også sprukket!
kjekt og vite hvis man skal handle inn noe nytt
Det var de kara jeg startet med som sprakk og de var av type typisk billig startersett. MP eller noe tror jeg de het.
Inaktiv bruker
Du vet du får kjøpt sort filtermatte?
Likte algene som legger seg over "husene" i akvariet. Blir flott nå
smeagol2000
Du vet du får kjøpt sort filtermatte?


Joda, men da jeg satte det opp hadde jeg ikke helt peil på hvor. Dessuten hadde jeg liggende en stor bit av blåmatte som jeg betalte dyrt for så den ble brukt.
Alexus
Likte algene som legger seg over "husene" i akvariet. Blir flott nå :)


Tja, kanskje det ikke ser så gærnt ut. Personlig syns jeg det blir litt vel grønt og at hulene forsvinner litt i landskapet.. likte bedre når de var lyse. Men ikke noe jeg stresser med å få vekk.

Det som er værre er at jeg oppdaget penselalger i dette karet i går. Utblåset på pumpa står midt i en Heteranthera zosterifolia og inni den var det en del av denne kjipe algen...

Klippet vekk alt jeg fant, men jeg har hatt den i 250 literen og vet hvor vanskelig den er å bli kvitt
Asiatisk jegersnegle (anentome helena)
Dersom det står noe om Asiatisk jegersnegle (anentome helena) i denne tråden. Kan noen være så snill å si hvor? Jeg klarer ikke finne det, men har blitt fortalt det av 2 folk nå. I denne tråden: [URL=http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1040&thread_id=44571&message_id=341657#341657]http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1040&thread_id=44571&message_id=341657#341657[/URL]
Tilfeldig bekjentskap
© Knut Kjesbu
Reklame for plussmedlemskap