Afrika - 60 liter. Oppsett og innredning. (side 9)

Kanskje du finner klovnkilli i en sånn [URL=http://cgi.ebay.com/My-Magic-Fish-educational-kids-pet-science-nature-betta_W0QQitemZ120387376210QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item120387376210&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50]her pakke[/URL]? he he

Men i jøssenavn, er ikke mulig å lage en navngitt lenke på den derre. Prøvde et par ganger. Men okey, den får bare se sånn ut da...
Vet nesten ikke om jeg skal le eller grine av den der Lisbeth. Sannsynligvis så dreier det seg om en torvlekende art og ikke klovnkilli, som er en planteleker. Tragisk å behandle dyr på den måten. Om det er arten som er avbildet vil den neppe trives i en bolle. Mener det ser ut som en av de mer plasskrevende artene som kan være litt aggressive innbyrdes.
Det er faktisk en del killiegg å velge mellom på ebay, men ingen klovnkilliegg. Tror ikke det er helt samme greia med eggene til flerårige killier.
Killiworld hadde egg av klovnkilli til salgs her tidlig på vinteren, men har ikke inntrykk av at det er vanlig å sende egg av disse. Vet ikke om de tåler tørking i det hele tatt.

Edit: I følge det som står her på Killi.net så skal det visst være mulig å oppbevare disse eggene i torv mens de utvikles også, selv om det i motsetning til de annuelle artene ikke er en nødvendighet
Inaktiv bruker
jeg vil jerne se bilder fra akvariumer vordan det ser ut akurat nå =
Okei! Skal love å komme med nye bilder i løpet av uka

Humunukuapuaa skal forresten sende meg noe slam fra sitt klovnkilli/rakett-akvarium. Er jeg heldig så overlever eventuelle egg til de havner i karet her hos meg. Gleder meg veldig!
Inaktiv bruker
ja nå gleder jeg å meg til å høre om du får noen yngel ut av det slamet =
Du kan virkelig dette med å lage flotte akvarier, Tante Astrid!
Likte spesielt dette
Takk, Luudvig! Glad du liker det
Jippi! Da er klovnene på plass i karet! Riktignok under innkopping enda. Skal komme med litt bedre bilder etterhvert, men her er ihvertfall et par smakebiter mens de enda er i posen.

De ser friske, sunne og velfødde ut
He he, må jo bare gratulere i denne tråden også Nå blir det spennende å følge tråden. Du har vært skikkelig tålmodig må jeg si!
Grattis, grattis, grattis!!!
Takk så mye! Tålmodighet lønner seg av og til ;D

Må forresten sende en stor takk til Liverbird også som har stått på ovenfor leverandøren i Sverige og bedt pent om at de skulle prioritere oss neste gang de fikk inn klovnene. Tror nok jeg har fått vente forgjeves uten hennes hjelp. Tusen takk igjen!
Tante Astrid
Jippi! Da er klovnene på plass i karet! Riktignok under innkopping enda. Skal komme med litt bedre bilder etterhvert, men her er ihvertfall et par smakebiter mens de enda er i posen. De ser friske, sunne og velfødde ut :)

Hei på deg!
Gratulerer endelig med fisk i akvariet!

mvh Marita
Takk

Må si de lyser opp i akvariet selv om de er små. Her et par bilder av den største hannen. Fullt utfarget allerede selv om det ikke er mer enn noen timer siden de ble sluppet ut her. Dette er noen utrolig vakre små fisk! Angrer ikke på at jeg ventet nei.

[External Image]

[External Image]
Hei Astrid! For et par somre siden kjøpte jeg et par sorter Tillandsia i england. hadde liksom tenkt å ha dem i et paludarium.. men jeg kommer aldri til å få satt i gang noe sånt og nå i dag oppdager jeg at den ene har tørket inn og dødd mens den andre er på god vei i døden, men mye levende grønt i midten av planta..

Var på vei i søpla med den også men kom plutselig på afrika-karet ditt for søren! Kan jeg sende den til deg? Jeg tror med fuktig luft så kommer den som en rakett! Jeg vet ikke hvor mye plass du har i landdelen, denne må festes på en gren over vannet, skal ikke stå i vann. Den har stive tynne blader og i lengde/høyde måler den ca 17-19 cm.

Hvis du ikke har plass til det i høyden er det ikke viktig at den står oppover, den kan plasseres på skrå. Det hadde vært så kult å se om du kan få den i gang igjen i det fuktige miljøet i dette karet, de får jo blomster også Kan jo hende den allerede har fått så mye mishandling med tørr luft at den ikke orker mer, men det går jo an å prøve før den går i søpla?

Hvis du vil ha den får du jobben med å finne ut hvilken type det er, jeg prøvde halvhjerta når den var nykjøpt, husker ikke hva jeg bestemte meg for
Det hadde vært kjempemorro å prøvd det, Lisbeth. Har plass i et hulrom i roten til venstre så om den kan stå litt fremover så skulle det gå helt fint. Er det liv, er det håp
Sender deg en mail jeg så får vi avtale ting og tang der.
Kult hvis du hadde fått blomster på den, og enda kulere, hvis du gjør så kommer jo jeg til å få se bilde av det i denne tråden
Får poste noen flere bilder av killiene her også. Her et knippe hanner.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Silje
Reklame for plussmedlemskap