- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Hvor mange gurami i 63l karantenekar på en gang?
Hvor mange gurami i 63l karantenekar på en gang?
Har endelig fått satt opp karantenekar på 63L. Har aldri brukt karantenekar før, men etter smertelig erfaring på hva som kan skje uten skal jeg altså ha fiskene i karantene før de fordeles til sine permanente hjem.
Har lyst på en gruppe med Trichopsis pumila og en gruppe med Sphaerichthys vaillanti eller Sphaerichthys osphromenoides -altså 2 grupper med 4-6 i hver gruppe.
Vil det gå greit med 2 grupper gurami gående i et kar på 63L en måneds tid? Jeg husker ikke hvor bråkete guramigutta kan være og det varierer vel?
(de jeg har valgt er jo av den fredelige typen)
Eller er jeg bare pysete, kanskje jeg kan kjøre enda flere fisk i karantene samtidig? Sparer jo en del tid hvis jeg kan det. Klimaks er jo når jeg kan slippe de ut der de skal være. Disse skal forøvrig fortsette å bo sammen, men i 250L min og der er det jo godt med plass.
Har lyst på en gruppe med Trichopsis pumila og en gruppe med Sphaerichthys vaillanti eller Sphaerichthys osphromenoides -altså 2 grupper med 4-6 i hver gruppe.
Vil det gå greit med 2 grupper gurami gående i et kar på 63L en måneds tid? Jeg husker ikke hvor bråkete guramigutta kan være og det varierer vel?
(de jeg har valgt er jo av den fredelige typen)
Eller er jeg bare pysete, kanskje jeg kan kjøre enda flere fisk i karantene samtidig? Sparer jo en del tid hvis jeg kan det. Klimaks er jo når jeg kan slippe de ut der de skal være. Disse skal forøvrig fortsette å bo sammen, men i 250L min og der er det jo godt med plass.
Postet 21.11.08 kl 12:18
Postet 21.11.08 kl 12:24
Postet 21.11.08 kl 15:19
Postet 21.11.08 kl 15:25
Endret: 21.11.08 kl 15:26
Postet 21.11.08 kl 15:44
Jeg tenkte også at det er stor fare for at de kan sette i gang med lek mens de er i karantenekaret. De skal jo gå der en mnd. Tenkte å ha flere jenter per hanne på pygmeguramiene. Jeg vet ikke om det er riktig, finner ingen info om kjønnfordelig på disse verken i basen her eller info på nett. Sjokoladeguramiene har jeg skjønt skal gå parvis.
Postet 22.11.08 kl 19:56
Postet 22.11.08 kl 19:57