Hjelp!! sverddrage yngel ser helt rare ut

jeg har hatt min sverddrage hun i en fødekasse en stund og har nå i dag tidlig fødet mange yngel,men de er veldig rare, alle har plummesekk under, og noen er formet som en ball, så fann jeg et blankt egg, der inne, og alle ligger på siden helt i ro! jeg ser at nesten alle de beveger litt på finnene, og jeg ser stadig fiskene under fødekassen blir helt vill hvis de ser en yngel bevege seg, spiller de død? og hvorfor er det så rare, visste ikke at levendefødere legger noen egg å yngel med plommesekk?
Sverddrager er ikke ekte levendeføder (det er vel heller ikke guppy og platy). De har befruktede egg i magen, men eggene klekker i det øyeblikk de blir født. Det høres ut som om hunnen din fødte for tidlig, slik at yngelen kom ut før plommesekken var brukt opp, og et egg ikke klekket i det hele tatt.

Dette kan jo være på grunn av fødekassa og stress for hun som føder, selv om (etter det jeg har forstått) det pleier å slå andre vegen - at hun holder igjen fødselen. Men det blir jo bare spekulasjoner. Om yngelen kan klare seg eller ikke vet jeg ikke, men jeg tviler. Jeg hadde faktisk to c. weitzmani egg som klekket for tidlig... yngelen kom ut med en massiv eggeplomme. De klarte seg i flere dager, men døde til slutt.
uff da! ja det var i alle fall greit å vite
La henne føde utenfor fødekassa neste gang. Har du godt med planter er det alltid noen yngel som overlever. Er veldig stressende for en gravid fisk å bli stappet i en bitteliten beholder når hun egentlig burde ha de beste forholdene..
Levendefødende?
guppy,platy,og sverddrager er levendefødende.
eggene opbevares i magen og åpnes i magen.
De er ikke ekte levendefødende. Det finnes ekte levendefødende også, hvor yngelen ikke er i et egg, men faktisk har "navlestreng"

Jeg nevnte dette med at de ikke er ekte levendefødere fordi det forklarer hvorfor det kom ut et egg, og også yngel med stor plommesekk.

Hos guppy, platy og sverddrager klekkes egget i det yngelen/egget kommer ut av magen. Derfor kan en noen ganger se at det kommer ut et egg istedet for en yngel.
jahanzeb
guppy,platy,og sverddrager er levendefødende. eggene opbevares i magen og åpnes i magen men de er ikke ekte levendefødere.
Tilfeldig bekjentskap
© Marita H
Reklame for plussmedlemskap