Forelsket meg helt... cory- og kulefiskelskere, hjelp?

Var innom en dyrebutikk i dag og tok meg selv i å stå lenge og stirre på noen Corydoras Aeneus i et av karene. De er jo helt bedårende Smeltet helt! Sånne skal jeg ha meg en gang altså.

Etter å ha stirret på dem i en evighet beveget jeg meg videre bortover. Og hva var der? Kulefisk!! 8D Noe så søtt har jeg ikke sett på evigheter! Det så derimot ikke ut som de hadde de beste forholdene; frynsete haler, grumsete vann, og noe sa meg at det ikke var brakkvann.
Anyway, jeg stod og stirret på dem i en evighet, og de stirret tilbake med sine store øyne. Jeg var helt betatt av dem også.

Slike skal også i hus en eller annen gang, med andre ord

Så spørsmålet er da: er det noen som har noen linker til gode artikler om corydoras og kulefisk som ikke allerede ligger her på akvaforum (har allerede fordypet meg i dem ). Ellers andre efaringer og slikt?

Også bare så det er sagt:
-Ja, jeg vet de ikke kan være i samme akvarium.
-Og, ja, jeg vet jeg ikke kan ha noen av dem i mitt akvarium nå.
Majones
og noe sa meg at det ikke var brakkvann.

Det var ikke nødvendigvis ei brakkvannskule du så, det finnes mange kuler som lever kun i ferskvann. Men de som krever brakkvann får som regel ikke dette i butikken.
Judosola
[QUOTE=Majones]og noe sa meg at det ikke var brakkvann.

Det var ikke nødvendigvis ei brakkvannskule du så, det finnes mange kuler som lever kun i ferskvann. Men de som krever brakkvann får som regel ikke dette i butikken.

Det var en såkalt 'Grønnkulefisk' jeg så, og har ikke den behov for brakkvann/saltvann da?
Jeg regner med at du har vært inne på tråden til Inger Anne, hun driver jo med både coryer og kulefisk.
Galemor: Har tatt meg en titt innom der ja

Mona O: Har lest begge de. De ligger på AF under artikler
Majones
Det var en såkalt 'Grønnkulefisk' jeg så, og har ikke den behov for brakkvann/saltvann da? :(

Det stemmer det, grønn kulefisk skal ha brakkvann mens den vokser og fullt saltvann når den er voksen. Jeg tror den skal kunne gå i ferskvann mens den er liten. Dessverre blir denne som regel solgt som ferskvannskule. Inger Anne driver i disse dager å planlegger overgangen fra brakkvann til saltvann for sin grønne kulefisk, så om du vil vite mer er det lurt å følge med på tråden hennes.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap