Min lille verden :) (side 2)

Nytt bilde av 110literen min ute Anubiasen min har vokst seg alt for stor og må enten deles opp, eller bli plukket litt mindre )

Bildet er litt uskarpt pga bevegelse når det ble tatt... Men slik er det oppsettet ser ut nå. Noen råd og tips til forbedringer?

Og eplesnegle med en bitteliten babysnegl (sandsnegle) som passasjer frem på skallet

Og en av mine sandsnegler som nå har blitt til tusen :-O storformering skjer
Så kan jeg med glede meddele at mitt prinsesse par har fått yngel for første gang Såg i dag etter et lite vannskifte å rydding at det var noen bittesmå nurk som svømterundt og foreldrene jaget ekstra mye... Er ikke sikkert dette første kullet klarer seg heller, men håper på det. Telte 5 stk, men såg flere. Men virket som at da jeg skulle begynne å ta bilder så svipp svopp så var de fleste gjemt bort :p Men får legge ut noen bilder av foreldrene og noen dårlige bilder av yngelen

Bildene er uskarpe da foreldrene alltid er i farten. Og yngelen er bittesmå og vanskelig å få i fokus med mobilkameraet mitt
Og her er bildet av yngelen Har skrevet inn tekst med pil på bildene slik at dere ser hvor yngelen er. Unnskylder dårlige bilder, men legger heller ut disse enn ingen bilder )

Tre tekstede bilder med yngel av Prinsessen av Burundi
Dette forklarer nok hvorfor hunnen min har vært sky i det siste Men vet ikke hvor lenge yngelen har vært frittsvømmende. Jeg har desverre ikke noe yngelmat liggende her, men får se om jeg finner på noe lurt. I dag knipset jeg en pellets som løser seg ganske fort opp ned til den lille gjengen. Men noe har de nok klart å fått i seg siden de lever )

Foreldrene er ganske utrent i jobben da dette sikkert er deres første kull, men de gjør en foreløbig god jobb hvertfall. Men av og til går det litt over styr og begge jager samtidig og yngelen blir forlatt.

Og spesiellt en stakkars eplesnegle har fått grisebank av disse hissige foreldrene.
Endelig fremgang:)
Endelig har jeg fått fregang i saken min her. Skulle bestille krabbe i butikkene her i byen og fikk slengt rett i fjeset at "nei nei, krabber er ulovlige". Så gikk til butikk nr 2, der de ikke kunne bestille. Men ville gjerne hjelpe meg ellers da

Så først nå... over 1 mnd senere har jeg funnet butikken for meg. Rart dette, men må faktisk kjøre helt til tr.heim for å få tak i krabber jo ) De eneste de kunne ta inn var rød mangrovekrabbe. Så da er det bestillt 5 stk som skal fordeles i 2 kar. Så innredningsplanene er startet opp for fullt her. Hvordan ting skal se ut og slikt...

Så 13 desember får jeg hentet krabbene mine, det blir bra gøy. Så da skal det komme litt krabbebilder her inne på min personlige tråd
Ny rot
Da er det klart for ommøblering i karet. Kjøpte meg en stoor rot til 110-literen Roten var litt knotette så fikk den så vidt nedi karet da jeg kom hjem. Så måtte halvere stoorplanten min og ta ut litt saker. SÅ nå er den på plass...

Ser foreløbig litt rart ut, det vet jeg altså. Men måtte legge 3 lavasteiner oppå roten for å holde den på bunnen

Bra oppsett??

noe som trenger forandring.

Får være slik for nå
Plussmedlem
En flott redmoor-rot du har fått tak i
Takk.
Håper bare den slutter å flyte ganske raskt Slik at jeg slipper å ha lavasten på den... Synes den var dekorativ selv også)
Desverre ser det ut til at yngelen til prinsessene er borte nå, men ny lek har allerede begynt.

Samt at det ble livreddende vannbytte i dag etter et sjokk hvor prinsessehunnen lå å duppet i overflaten. Hun er nå kvikkere enn tidligere, og leken begynte brått etter vannskifte...

Byttet litt over 40 liter av 110 liter...

Hun har litt rar svømmestil for tiden, noe som jeg lurer på hva er. Men filmet de rett etter vannbytte nå og dere får se litt prinsesselek hos meg. Samt den rare svømme måten.

Hvis dere følger med på filmen så ser dere at hun vibrerer snålt hver gang hannen kommer i nærheten. Samt at hannen svømmer mot henne et par ganger med utstående gjellelokk. Ser nesten ut som han prøver å se stor å skummel ut...

<embed src="http://www.facebook.com/v/53341856356" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="320" height="240"></embed>
Har da et kar til stående med noen nye fisker. Tror det er viejita jeg har fått skaffet meg. Og i dag ble de første bildene tatt av hannen min

Ikke så enkelt med mobilkamera og vill fisk




Samtidig i dag fikk jeg prøvd ut frossentfòr jeg kjøpte meg i 110 literen. Valgte å prøve Afrikana Mix i dag ) Dette ble jammen en stor slager hos noen fisker. Men litt for mye grønnt for andre. Men den slo mest an hos molly og platy, samt algespiserene (ancistrus og otocinclus) Samtidig så frydet sneglene seg stooooort, jafset i seg det som mollyene rotet ned på bakken.

Fikk byttet Prinsessene mine i 4 Egyptiske Munnrugere i dag, og afrikana mix ser ut til å slå litt an hos de også. Men var ikke helt suksess. Neontetraene prøvde maten, men den ble bare spyttet ut igjen, men mangrovekrabben gjerne tok seg en jafs

I morgen får jeg prøve ut et anner for. Og skriver inn her hvordan det slår an og hva det slo mest an hos.

Afrikana Mix: reker og mye grønnt. Slo best an hos; Molly, Platy, Ancistrus, Otto, Mangrovekrabbe og Eplesneglene.
Hei igjen.

Meget fin rot du fikk tak i, er litt sjalu He he.

Ser du har fått krabbene i hus?, har du bilder av rakkerne?
De hadde ingen tilpasning problem i det nye miljøet sitt?

He heh. Du får den nok ikke Htd :p

Mobilen min måtte inn på reprasjon, så har gammelmobilen min med ødelagt kamera :p Så skal få lånt meg en annen mobil å ta bilde med i romjulen ) Du skal få se rakkere
I dag prøvde jeg å fore med mysis. Dette falt litt i smak. Men de såg ikke ut til å like dette noe særlig :? hmm.. Ja ja, det forsvannt til slutt da )
var det apistogrammaene du prøvde det på?
Jeg prøvde mysis i 2 av karene mine. Det karet med apistogrammaene i og det karet meg egyptisk munnruger og scalare i

Apistogramman spiste på det, men det meste ble spyttet raskt ut igjen...

Det var liksom ikke supersuksess hos noen av dem :p

Ildhalen derimot, gaflet i seg )
I dag kjøpte jeg en ny fiskevenn til akvariet En Garra av en eller annen sort. Den er gaske flittig å suser rundt og spiser på alt. Ganske fin synes jeg også den er Så da måtte det komme bilde inn hit selvfølgelig.
Hei Hege gratulerer med egen tråd. Det blir moro å følge med på...Hvordan går det med de eksklusive hotellsneglene da?? Håper det går bra med dem...og at de formerer seg for jeg er nå skråsikker på at det er hanner der...
Så nydelig den fisken er da...
Sneglehotellet går bra Men de vil fremdeles ikke formere seg. De får kinakål, agurk og algepellets. Og de spiser litt av krabbematen og i det siste har det vært mye frossentfor. Så ser ut til at de gomler i seg alt de får, men unger... Det har de ikke lyst på :p he heh...

Syntes den vare ganske så fin selv Skal finne ut hvilken Garra det er også da :p
da etter hjelp fra akvaforum's flike medlemmer er dette garra Flavatra )

Dagens bilder av Garra
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap