Gul reke. (utseende)

De gule rekene. Er de virkelig så knall gule som de bildene i basen viser. Eller er de mer gjennomsiktige med gulskjær?
Det varierer veldig, noen er helt knall gule mens andre er nesten gjennomsiktige. Noen har stammer med helt knall gule og andre med nesten gjennomsiktige og avkommet blir som regel lik farge som foreldrene For å få noen helt knall gule må du legge ut en større pengesum enn det du må gjer om du kjøper noen gjennomsiktige.
Det er veldig lurt å bli litt lurt av bildene i basen sånn sett. Fargene kommer ofte godt frem på bildet, mens når du ser reken/fisken i karet så er den ikke like knallfarget lenger.

Men hvis du finner fra den riktige stammen så får du nok knallgule )
Hei,
eg tviler på, at ma kan intensivere fargen på de Gule Rekene via seleksjon. Eg vet ærlig sagt også ikke om så mange forskjellige stammer Gule Reker i Norge :o Tross alt vil eg ikke være overrasket, hvis det vil dukke opp en "Gul Sakura", men så langt har eg ikke sett sånne.

Gule Reker er variabel i fargeintensitetern iht. kjønnet. Hanner er lite gul og hunner delvis knallgul.

Vidare anbefaler eg svart grus som bunnsubstrat da kommer fargen godt fram. På vanlig sandsubstrat (beige-brun) er de ofte bare "bleik".
Ok. PÅ avstand ser de bare blanke ut. Men når jeg er nært dem så ser jeg at de har gulskjær i seg. Fikk noen av en kompis skjønner dere. Men han viste ikke hva de het.
Michael Niesar
Vidare anbefaler eg svart grus som bunnsubstrat da kommer fargen godt fram. På vanlig sandsubstrat (beige-brun) er de ofte bare "bleik".

Er det andre arter enn den gule reken som bør holdes i kar med sort bunnsubstrat?
Kyllingen
[QUOTE=Michael Niesar] Vidare anbefaler eg svart grus som bunnsubstrat da kommer fargen godt fram. På vanlig sandsubstrat (beige-brun) er de ofte bare "bleik".

Er det andre arter enn den gule reken som bør holdes i kar med sort bunnsubstrat?

Det er bare ren optisk, altså for å framheve rekene best mulig pga kontrasten. White Pearl er sikker bra på svart grus også. Sjølv har eg Blå Tiger på svart grus og det er en tabbe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap