Mini pumpe,for stort trøkk?

Hei hei!
Eg har et 10 liters koslig lite akvis,så har eg ei lita pumpe som har 5 gradstiller på. Eg kjøre på det nesten laveste stillet men likevel så blir det litt strøm i akvariumet,liker fiskene det eller e det ubehaglig når det stå for lenge på?
Slår eg på siste stille kommer nesten ingenting ut,da bare dura pumpa.
Micro jet MC 450 er pumpa mi,noen som har et tips..
Noen fisker liker jo litt strøm, hvilke fisker har du?

Ellers kan du stille utblåset mot langveggen, da dempes strømmen mest mulig.
Oki.nei,hehe,eg har 3 slørhaler (gullfisker) og 1 platy, skal kjøpe 2 platy til.

Hadde et 120 liters akvarium før,men det er ei stund siden.Så no må eg friske oppigjen..

Alternativet er vel at det forblir det trykket eller at eg skrur av pumpa når eg går ut,legegr meg ja...spørs ka fiskene tåler?

Hellrenè
Oki.nei,hehe,eg har 3 slørhaler (gullfisker) og 1 platy, skal kjøpe 2 platy til.

Ojj.. hadde jeg vært deg ville jeg bekymret meg mye mer for fiskene du har i dette lille karet enn om pumpa er for kraftig! Jeg skal ikke dra en lang greie om dette men søker du litt på forumet om slørhaler, gullfiskbolle osv så vil du finne mye informasjon om det med å holde denne type fisk i små beholdere.

Anbefaler deg å lese info i fiskebasen om gullfisk/slørhale. Den bør gi deg en liten pekepinn..
Takk for svar da får muttern dem i ute i fiskedamen sin:=)
Hva med å ha noen reker der i stedet? Noen rekearter liker jo sterk strøm=) Så kan du sette opp en hule, eller noe steiner så de får et stille hjørne å slappe av i?
Enig med Maretard! Reker er morsomme og kan bo i så små kar. Kirsebærreke feks. De er lette å få til. Mange som selger de her på forumet
kanskje det... hatt reker før,konge reke,men den fikk e nok av etter at den vandra på stua til tiderhehe...

får se ka eg gjør,kvitte meg med gullfiskene i hvertfall.
Sønnen min sitt akvarie,men om han bryr seg ka som er inni tviler jeg på...

Men takk for alle innlegg og svar!!
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Fredly
Reklame for plussmedlemskap