7 l.akvarie

Har et 7 L. Akvarie (kaldt vann)
Ca 20-25 grader.

Kan jeg ha reker opp i der?

Hvilken type kan jeg ha?

Hvor mange anbefaler dere?

Har tengt på 2 eller 3 styk.

Takk for jelpen!!

Det kommer jo an på om du har noe annet i karet. Ser på bildene at det er gullfisk der....

Jeg anbefaler Kirsebærreker. De er rimelige, lette å få tak i, og attraktive.

Litt vanskelig å si hvor mange du kan ha. Jeg har ca 30 stk i et kar på 12 liter (ingen fisk). Dette går fint, men jeg ville ikke hatt mange flere.

En annen sak er at 7 liter vann er alt for lite til 2 gullfisk.

--
Jøran Kvalvaag

Er du sikker på at det er 7 liter?
Det ser da større ut enn 7 liter...??? Ville ikke hatt slørhaler i 7 liter. Passer til Kampfiskisolat.
Du kan sikkert ha reker der, men husk at 2-3 fort blir mange etter hvert:P

Men uansett, har du gullfisk der, vil de spise rekene.

Hva mener du med "kaldt vann"?
MC Darup
Hva mener du med "kaldt vann"?



Mener at det ikke er varmekolbe i akvariet
Det akvariet du har bilde av kan umulig være så lite som 7 liter.
Det er et sekskantet.

Det er 24,3 cm. høyt og 21,7 cm. bredt.

Har fått oppi 7 L. vann.

Ok, hvis du sier det så får jeg tro på deg.

Det så større ut. Kanskje fordi gullfiskene enda er veldig små. De blir forresten 20 cm lange eller mer når de er fullvoksne, hvis de får tilstrekkelig plass å vokse og trives på.
Skal vi se.

Ja du kan ha reker i karet ditt Det går helt fint. Kirsebærreker er enkle å skaffe samt at de er fine å se på)

Jeg synes disse også er fine jeg da, du kan da sjekke i basen å finne ut hva du liker;
Kirsebærreker
Rød krystallreke
Gulreke eller grønnreke *hvis du finner noen med skarp farge*
Synes også blå tigerreke er stilig.


På de 4 første rekene jeg nevner vil jeg anbafale deg svart grun. Da vises rekene mye bedre )

Du bør sette karet slik at det blir en jevn temperatur, og opp i noen å 20 grader ) Slik at rekene dine får riktig temperatur.

Har du gullfiskene nå?? i såfall.... -->
NR2. Ut med gullfiskene! De hører ikke hjemme i 7 liter. Hvir du skal ha de så bør du ha minst 100 liter. Så ut med de, eller større kar til de. Samtidig så kan du ikke ha reker med gullfiskene da gullfisk er veldig veldig glupske, og da blir det raskt farvell til rekene ) Hvis du leser i fiskebasen om gullfisk så ser du at de trenger mye mer plass enn 7 liter.

Tilfeldig bekjentskap
© malawithomas
Reklame for plussmedlemskap