Gard erik's fiske-eventyr (side 12)

Nemo 321
Ikanskje kjøpe en ekstra sånn at de blir 3:)


Øksefisk er en kjempefin og morsom fisk Men jeg vil anbefale deg å kjøpe fler enn 3. Dette er en stimfisk. Utdrag fra fiskebasen:

Trenger flere individer av samme art for å etablere en naturlig hakkeorden. Ved for få individer i en gruppe kan de svakeste fort bli offer for mobbing. Ellers en veldig rolig fisk som går godt i et selskapsakvarie.
Ok, da vet eg det og. Men da får eg kjøpe flere når pengene godtar det=P Det går vel fint med 3 stk. for en stund?


Ringte til dyrebutikken i dag, og eg skal få ny. Han skulle holde av 2 for meg, de var visst veldig populære.. Men det var en ting eg reagerte litt på. Eg trengte ikke ta med den døde fisken eller vannprøver! Det var litt rart..

Har ellers vert hos tobias i dag og fikset i 300 literen. Det ble veldig anderledes. Vi flyttet på røtter og planter og alt som gikk an å flytte på



Øksefisk er en kjempefin og morsom fisk Men jeg vil anbefale deg å kjøpe fler enn 3. Dette er en stimfisk. Utdrag fra fiskebasen:

Trenger flere individer av samme art for å etablere en naturlig hakkeorden. Ved for få individer i en gruppe kan de svakeste fort bli offer for mobbing. Ellers en veldig rolig fisk som går godt i et selskapsakvarie.

Et spørsmål, kor mange kan eg ha i en 60 - 70 liter?
10 stk vil bli en passe stim
Ok, takk for svaret=)

Var innom for å få nye, men de var selfølgelig tom for akkuratt øksefisk.. Akkuratt det eg trengte..Men eg fikk velge meg noe annet som varlitt dyrere siden de ikke hadde flere, det syns eg var snilt egentlig. Fikk 2 sånne lust diffusor greier som er til luftpumper og en boks med tabletter til corydoras. Men det blir jo litt dumt for den siste da..

Var på besøk hos en i Bergen i 3 dager, og da fikk eg en forsinket bursdagsgave, 4 eplesnegler! Kjempe glad=D Han kjøpte også en ancistrus hunn som skal bo her. Den er i 160 literen. Vi var innom galleriet også, der hadde de veldig masse akvarie ting og fisk og alt mulig.

I går var eg til Bergen igjen, og da hadde eg avtalt med en her på forumet at eg skulle kjøpe noen blå tigerreker. Eg kjøpte 10 stk. med noen småttiser som eg fikk gratis=) Snilt gjort

64 literen har nå en del blå tigerreker og 4 eplesnegler. Nå venter eg bare på klovnkilliene=) Gleder meg skikkelig!!

Det er skikkelig varmt ute nå, har satt på en vifte på soverommet, sikkert iskaldt der inne nå:S
har ikke vert noe inne på akvaforum i ferien.. Men skal begynne og være litt aktiv nå Skal forresten på storauksjonen i Haugesund på Søndag!
I går var eg på Storaukson i Haugesund Det var kjempeartig! Eg kom hjem med:

20 stk. ekte levendefødere, tror de heter ilyodon fursidens, men finner den ikke i basen..
1 ancistrus
10 jegersnegler
1 sverdplante
1 stor rot

Eg solgte også en god del:

1 60 liters akvarium
et lekspar av kakadueciklide
2 små ancistrus
noen kuhlii åler
En øksefisk, vet det burde vert flere, men hadde bare en, og håper den kom til en stim

Den store rota er komt i 160 literen, så den ser helt anderledes ut.. De ekte levendeføderene er i 64 literen.

Det var kjempegøy!
De er fine Men det er litt lite farger, men de er fine for det Men det virker jo veldig spennende med navlestreng, gleder meg til å se det
I går var eg hos Discus 123 og da jobbet vi i karene hans, og de ble fine
Når eg kom hjem, skiftet eg vann på levendeføderene, og byttet noe planter
Hvis noen har lyst og se hvordan karene mine ble etter storauksjonen i Haugesund, er det bilder på karene nå

Er forresten på jakt etter kar til malawi nå, håper eg finner et snart Gleder meg til å få malawi i hus!!!
Da har eg fått tatt litt bilder Har vert til Midtun zoo i går, og kjøpte meg stjernediano og linje tannkarpe. Syns de er kjempefine! Har vert hos Tobias og prøvd oss på kampfisk oppdrett, slapp hunnen ut i dag

De ekte levende føderne mine, har en veldig tjukk hunn blant seg! Gleder meg kjempe til det kommer unger

Oppdaget forresten sneglehuslekere, de syns eg var tøffe. Lurer faktisk kanskje på å ha det i stedet for malawi..

Bilder:
1. Linjetannkarpe hann
2. Ekte levendefødere Ilyodon Furcidens
3. Galaxy Rasbora
Nå er eg kjempe glad!! Før i dag så fikk eg besøk av Tobias, som har masse akvarium. Så spilte vi litt, og så plutselig sa han: "Hvilke egg er det du har fått?", og eg hadde jo ikke peiling.. Men det viser seg at eg har fått en masse egg på jegersneglene!! Kjempe gøy

En annen venn, har akvarie med litt forskjellig, men nå hadde juvelciklidene hans tatt alle killiene utenom en.. Den skal nå bo her til han får vekk juvelciklidene. Det er en lyrehalekilli hann.

Den går nå i 64 literen, med galaxy rasbora og ilyodon fursidens.. Håper det ikke angriper de! Vet ikke så mye om den, men den er veldig fin iallfall.

Forhåpentligvis går den ikke løs på de andre!! :o
Foreløpig ser det bra ut, men det skjedde stikk motsatt.. I begynnelsen var det de største hannene fra levendeføderne som prøvde seg på killien.. Men det ser bra ut
Skikkelig misunnelig på at du har fått egg på jegersneglene dine

Skulle ønske mine hadde klart det også .
Ja, eg ble kjempe glad når eg så de Men det virker som om de legger eggene på trange plasser, kanskje det kan hjelpe Men det tar jo lang tid før de begynner og klekke, 30 dager.. Men eg kan vente på noe godt!

De nye tannlinjekarpene er kjempeflotte! Eg syns de er enormt fine Eg likte galaxyene og
Ja dei linje tannkarpene er kjempe fine
Takk

I dag har eg vert med på stripping av malawi for første gang Det var spennendes, men sikkert mange som syns at dette er dyreplageri.. Men det kom masse yngel ut Det var en nyansis. (vet ikke om eg stavet det rett)

Jegersnegle eggene er her ennå, de er ikke spist, så da går det mest sannsynlig bra Skal bytte en javabregne mot noen jegersnegler av Rose og, så eg skal ha i 60 literen. Tenkte kanskje og tjene litt penger på de

Eg sendte inn noen bilder til basen for en uke siden, men har ikke fått svar ennå:S Og det virker som om det er noe galt med akvaforum, iallfall med søkemotoren.. Men Rose sa at det holder på og bli ordnes
Jippiii!!!
Nå er eg kjempeglad!!

Det begynte med at eg fikk en melding av tante:" Hei! Naboen min skal gi bort et akvarium, interresert?" Da ble jo eg veldig spent på hva det var.. Eg sendte en melding tilbake og fikk svar at det var et Juwel panorama 130 liter med bord og eheim utvendig pumpe!! Helt sinnsykt!! Eg skal til Bergen i morgen og hente det, gleder meg skikkelig!!
Snakk om å være heldig ,grattis
Hva har du tenkt å ha opp i det da ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap