Kampfisk; kan den holdes i 10liter m annen fisk?

Jeg vet at kampfisker bør holdes i minimum 60literkar, men tenkte å lufte tanken på å prøve med 10 liter. Det ser jo litt sturselig ut at kampfisken blir værende helt alene. Er det noen annen fisker som kan gå sammen med den?
Jeg synes egentlig ikke om så små akvarier, men ja, kampfisken KAN holdes der, men da er karet stappfullt allerede, og det er ikke plass til andre fisk.

Ikke bekymre deg om at den er alene, kampfisken er en "loner" og trives i eget selskap.
Det kan hende at det vil se mindre stusselig ut (i menneskelige øyne) med flere fisk i 10-literen, men kampfisken vil nok ikke det mindre stusselig av den grunn.
INGEN FISK SKAL VÆRE I 10 L BOLLE FERDIG ARBEID... gå og sett deg i garderobeskapet og se hvor godt du liker det du da.
saffen
INGEN FISK SKAL VÆRE I 10 L BOLLE FERDIG ARBEID... gå og sett deg i garderobeskapet og se hvor godt du liker det du da.

Ingen vits å rope saffen. Og til det med garderobeskapet.... Jeg ville heller sittet i et garderobeskap enn et 200liters akvarium. Man skal være veldig forsiktig med å tilegne fisker menneskelige følelser, behov og preferanser.
saffen
INGEN FISK SKAL VÆRE I 10 L BOLLE FERDIG ARBEID... gå og sett deg i garderobeskapet og se hvor godt du liker det du da.
'

Vet at det egentlig ikke blir helt riktig. Jeg blir bare litt oppgitt over alle kampfiskene som lever i et lite glass på bordet. Det er ikke mitt akvarium det er snakk om, men vet om et 10l der det skal være kampfisk (bedre enn glasset i hvert fall!). Kan ikke si at jeg har sett så mye til kampfisk i de store akvariene, men jeg er jo fersk da.. Men zoo-butikkene vil i alle fall satse på disse glassene m kampfisk.
jo jeg roper høyt når jeg hører slikt.. og det er ikke bare til den personen som poster her. men generellt en fisk må da ha det myyyye bedre med litt for stor plass enn allt forliten plass vel??? er vel egentlig ikke så mye pg diskutere det da vel? men ja en kampfisk med 200 l alene er for mye og ja.. og det har jeg selv også sett ja. så forstort et heller ikke bra nei. Men 10 er altforlite. og ja har sett dyrebutikker (dog i oslo) men for all del finnes over alt. men der jeg såg det. i plast glass, er horibelt spør du meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap