Hvilke fisker og hvor mange fisker skal jeg ha? hva med disse?

Jeg har en 110L som om noen uker skal få levende fisker i vannet. Jeg har noen tanker om hvilke fisker, men blir aldri helt ferdig. Jeg vet ikke helt hvordan fiskene går sammen i virkeligheten (ikke i butikken...) og hvor mange jeg skal ha av hver.
Jeg har foreløbig tenkt på:

- SMA (kansje 3?)
- Voksne ancistrus sp Oppddrettsvariant (vil prøve etter hvert å få til noe smått i karet)
- svart neontetra
- sommerfuglciklide (hybrid?)
- Glassreke? (Spiser de neontetra?)

Tenkte også på Guppy, men vet ikke helt lengere..

Er litt tom for idéer, så vil gjerne ha andre forslag! Men husk!; dette er mitt første akvarium=)

Har forresten mest røtter og planter i karet, men det er slikt som fort kan endres etter hvert
vi har 10 rødmunnstetra,12 svart neontetra, 4 maskepansermaller, 2 gule kinesiske algespisere, 12 kirsebærreker og 5 glødebåndstetra i et 93 liter! de fungerer bra. har mye planter og ei stor rot med hjemmesteder..

kan dette inspirere?

vi har også et sør- amerikansk biotop, med neon tetra, ancistrus, og buepansermaller. skal gå til anskaffelse av et par med boliviansk
sommerfuglciklide..

guppy har lett for å bli nappa på av tetraer.. (de er irriterte på lange haler.. hehe)
Jeg skal snart få meg et 150 Liters akvarium. Jeg har tenkt på å ha 3 Ancictus , 5 Platy, 5 Glassreker og 2 Discus. Er det noen andre forslag?
Diskus blir det ikke... Platy vet ikke helt. Glassrekene har jeg tenkt litt på da. Men vil kanskje ha litt mer "aktivitet" (misforstå meg rett). Glassrekene og discusene er jo litt "kjedelige" synes jeg. Hadde du tenkt voksne ancistrus og ev hvilke?


Boliviansk sommerfuglciklide virker veldig intresant=)
Den er jo veldig vakker og mye liv i da. Men jeg synes Diskus er veldig fine. Det er jo ikke rart i det er jo verdens vakreste fisk. Men hvorfor ikke Platyer? Platyer er den første type fisken jeg fikk meg da jeg startet med denne hobbyen men du har litt rett det der om Platyer da dem kan jeg ha sammen med dem andre småe jeg har i det mindre akvariet da. Men når det jalt Platyer ikke for å være irritert. Men har også tenkt på Gurami og Scalare kanskje Kulefisk? Er det noen andre forslag?
Platy-fan
kanskje Kulefisk?


Kulefisk setter man ikke inn med andre arter
OPS! En liten feil. På den første setningen i det siste inlegget mitt så mente jeg om boliviansk
sommerfuglciklide.
tender !!! Har du noen forslag om hvilke fisker jeg kan ha og som passer sammen.
Platy fan: det blir såpass subjektivt at jeg synes det er helt umulig. Utifra signaturen min, ser du jo hva jeg ville valgt. Det beste er å titte på bilder i en eller annen fiskebase, eller gå litt rundt i butikken å se hva du synes er fint eller spennende. Sjekk deretter ut kravene til fisken du liker, før du bestemmer deg
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap