- Hjem
- Forum
- Stell og krav til planter
- Trenger tips ang planter som sprer seg fint over sanden som ikke blir for høye
Trenger tips ang planter som sprer seg fint over sanden som ikke blir for høye
Postet 06.01.09 kl 22:34
Postet 07.01.09 kl 01:41
Postet 07.01.09 kl 01:53
Postet 07.01.09 kl 02:18
mona oDet bør vel kanskje være litt mer info om akvariet før reelle forslag kan gis? Hvor høyt er akvariet, hvor mange liter, hva slags lys har du og hvor mange rør, og har du pleid å gi noe næringstilskudd til plantene?
vet ikke helt hvilket kar jeg vil bruke ennå. et av karene på profilen hvertfall... har en 250 liter med saltvannsamatur som plantene virker begeistret for. vokser som bare det. men her går det en del coryer så sikkert ikke er så begeistret for planter som dekker bunnen..
Postet 07.01.09 kl 04:27
Postet 07.01.09 kl 04:30
Postet 08.01.09 kl 21:30
Postet 08.01.09 kl 21:33
I så fall bør forholdene ligge tilrette for f.eks cuba. Tropica bruker å ha dem inne, og hvis du ser på hjemmesiden deres finner du lokal forhandler: http://www.tropica.com
Hvis butikkene ikke har planter inne pleier jeg å få dem til å bestille. Tror minstebestillingen fra Tropica er 5 planter.
Hvis butikkene ikke har planter inne pleier jeg å få dem til å bestille. Tror minstebestillingen fra Tropica er 5 planter.
Postet 08.01.09 kl 21:53
DellfinerI så fall bør forholdene ligge tilrette for f.eks cuba. Tropica bruker å ha dem inne, og hvis du ser på hjemmesiden deres finner du lokal forhandler: http://www.tropica.com Hvis butikkene ikke har planter inne pleier jeg å få dem til å bestille. Tror minstebestillingen fra Tropica er 5 planter.
har prøvd å få bestilt, men den står ikke på bestillingslisten
Postet 08.01.09 kl 22:07
Postet 08.01.09 kl 22:07
Postet 08.01.09 kl 22:12
Postet 08.01.09 kl 22:37
Utricularia graminifolia er kanskje en kandidat, men pass på å ikke ha eplesnegler i samme karet.
Det var brutalt å se hvordan en ca 2cm "eplis" skled over den siste lille tussen med gressplen jeg hadde av denne planten. Det var vel omtrent som en dampveivals over hageplenen. Dette er kanskje også tilfelle for andre små bunnplanter, jeg skal i hvertfall være varsom med hvor jeg lar prydsnegler få gå, og det blir ikke i det karet med gressplenen.
Fikk ikke med meg at den var nevnt som UG tidligere i tråden.
Det var brutalt å se hvordan en ca 2cm "eplis" skled over den siste lille tussen med gressplen jeg hadde av denne planten. Det var vel omtrent som en dampveivals over hageplenen. Dette er kanskje også tilfelle for andre små bunnplanter, jeg skal i hvertfall være varsom med hvor jeg lar prydsnegler få gå, og det blir ikke i det karet med gressplenen.
Fikk ikke med meg at den var nevnt som UG tidligere i tråden.
Postet 09.01.09 kl 05:32
Endret: 09.01.09 kl 05:33