Hvilke fisker har dere med ciklidene?

Jeg lurer på hvilke andre fisker dere har i kar ciklider?
Jeg har bestemt meg for så å ombestemme meg mange ganger om hvilke fisker jeg skal ha i mitt 110L kar som snart er klar for fisk.
Nå har jeg så godt som bestemt meg for å palettciklide og der står jeg. Har ikke bestemt meg for de andre fiskene eller hvor mange osv. Derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg å "sette opp" karet med fisker som skal være sammen med palettciklider og hvor mange palettciklider det skal være?

OBS! Jeg er nybegynner
Paletter er parfisk og da holder det med en hann og en hunn. Hannen bør være større enn hunnen og det bør være godt med gjemmeplasser og minst en hule, gjerne flere. Kokosnøtthuler passer fint til disse fiskene.

Når det gjelder hvilke fisk du kan holde sammen med de så må du ta i betraktning at disse blir veldig hissige når de har egg og unger og det har de vanligvis ofte. Noen kvikke stimfisker kan fungere, for eksempel sherrybarber. Som algespiser kan du velge for eksempel ancistrus. Om du synes dette blir lite fisk så husk at det vil dukke opp palettyngel etterhvert og de trenger også litt plass å vokse på.

Nå har du flere tråder med lignende tema, bla en med masse erfaring ang nettopp palletter.
Stenger derfor denne.
Tilfeldig bekjentskap
© Cato-Andrè K. Bøthun
Reklame for plussmedlemskap