Noen som er frisør, et spørsmål angående hull i ørene? :)

Jeg har vært hos frisøren å tok opp igjen hullene mine siden de hadde grodd. Men så lurer jeg på hvor lenge jeg må gå før jeg kan skifte øredobber? Jeg vasker mer pyrisept hver dag, og det har ikke vært noe verk og slik. Men siden jeg spiller fotball må jeg ta ut øredobbene når jeg skal spille, så hadde vært kjekt å vite

takk for svar
synes å huske når jeg har fått diverse piercings at man helst skal vente en mnd minst, før man tar de ut. Å bytte før den tid, burde ikke være noe problem. Men å ha de ute noen timer før den tid, kan resultere i at du ikke får øredobben inn igjen etterpå. (ikke uten smerte og tårer i alle fall:P)

Kan du ikke gjøre som de proffe, sette en plasterlapp over de?
MC Darup
Kan du ikke gjøre som de proffe, sette en plasterlapp over de?

Det er faktisk ikke lov lenger desverre. Er ikke godkjendt/bra nok å ha noe utenpå. Du må ta de av :// Jeg brukte å teipe sportstape over øredobbene før da, men siden det ikke er lov lenger så må de helt ut.

Gult kort er ikke noe gøy :p
Kansje du kan bruke fiskesener, de kan jo ikke skade noen tre de gjennom og knyte under øret..
Skulle likt å sett det forresten
Hvis du tar dem av like før kampen, og setter dem inn med en gang igjen etterpå, bør det jo kunne gå bra. Det er vel ikke forbudt med teip utenpå på trening?
He heh Går sikkert bra da ja. Må bare huske å ta de inn igjen etter kamp/trening.

De er kam vell bli problemer hvis noen skulle være så flink å bli skadet av det siden forsikring å slikt.

takk for svar
Jeg ville uansett ikke anbefalt deg å ta de inn etter trening, ikke med en gang i hvertfall... Nye hull i ørene er et sår som går rett gjennom kroppen din. Du kommer til å få masse bakterier inn i såret, noe som lett kan føre til infeksjoner og verk. Dette er grunnen til at du skal ta på desinfiseringsmiddel både morgen og kveld, før og etter du dusjer og før og etter du har brukt hårprodukter. Jeg ville heller fulgt rådet om å bruke fiskesnøre, bare sørg for at det ikke er noen som helst mulighet for at du klarer å få dratt det ut og selvfølgelig er det viktig at desinfiserer snøret før du tar det inn i øret.
Okei har da snart hatt hullene en mnd nå, så da er de vell så å si færdiggrodd til å skifte øredobber og ta ut

Takker for gode råd og svar
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap