Ny bak vegg

Har prøvd å lage en bakvegg med lava stein limt fast til en pleksi glass plate.
Var mye kav ang å få steinene på plass og få det til å henge fast. Er ikke helt ferdig da jeg tenkte å få mose eller planter til å dekke silikon restene og huller. Laget også huler til div ceclider som jeg har oppi. Fiskene ser ut til å trives meget fint med denne veggen så nå blir det spennende og se om yngelen kommer. Har laget masse med gjemme plasser slik at artene kan finne steder der de trives best. Har tenkt å prøve det samme med de karene som jeg har på jobben og se om norsk natur stein kan fungere. De er jo tyngre så her må vel jeg borre huller og sette rustfrie skruer også i.
Har også prøvd å bruke helt kvit fin sand for å få litt lys og farger så blir spennende og se hva alger og slikt kan gjøre av problemer.
Maler du bakglasset svart får du ikke de skjemmende glippene
Tenkte å fylle på med mose. Men å male var en god ide.
Tror med mose eller noen planter som vokser oppover så dekker det meste. Hmm må tenke litt på det.
Ja det er flere typer planter som vil få godt feste på lavasteinen, ypperlig til sånt. Men jeg er egentlig skeptisk til å bruke lavastein pga de skarpe kantene. Du kan risikere at fisk skader seg på dem, spesielt hvis du skal ha fisk som liker å smyge seg rundt i kriker og kroker..
Ja helt enig. har saget hver stein som har skarpe kanter da Black gost elsker å smyge seg tett innpå. Valget av lava stein er kun pga vekten. Det som er greit er at man kan løfte hele bakveggen opp når man skal jobbe med den. Prob er at det er laget som et saltvans akvarie med glass plater oppi som stikker ut på begge sider ca 7 cm, Langs hele akvariumets bredde.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap