spørsmål om plantegjødsel

Har fått en pakke med TatraPlant InitialStiks men all bruksanvisning står på språk jeg ikke skjønner...Har søkt litt på nettet og kommet fram til at den brukes mest ved oppstart av akvarie,- stemmer det eller kan jeg også bruke den som vanlig gjødsel og i tilfelle hvordan ? Pakken inneholder en pose med noe som likner pellets og 5 stk tabletter. Håper noen vet slik at mine slappe og bleke planter kan få et nytt liv )
Det ligger lenket til en engelsk bruksanvisning her, men den lenken funket ikke akkurat nå.

Vet ikke hvordan du skal kunne bruke den som "vanlig" gjødsel. Dette vil jo løse seg opp når det kommer i vann. Det vil gjøre vannet tåkete og sikkert gi en pangeffekt for algene! Derfor bør det ligge under et godt lag med sand så det ikke kommer opp i akvarievannet.

Nå tenker jeg bare høyt, men kanskje det går an å legge litt i en damestrømpe sånn at det blir en liten klump du kan grave godt ned i rota til planten?
Takk for svar. Det var det jeg tenkte at det var....Går nok til anskaffelse av annen gjødel i steden for tenker jeg, for å være på den sikre siden
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Kåsa
Reklame for plussmedlemskap