Hvordan ser det egentlig ut hjemme hos dere? (side 3)

sunikol
northvision.no :) men jeg kjøpte mitt brukt. vet ikke hvor lenge jeg får beholde det for min fremtidige samboer hater lyden av at man setter glass og kopper på det, siden det er glassplate så lager det en høy klannnggg..


Liker ikke lyden? Hva er det for noe tull? Du får være romantisk og gi ham en gave - i form av sånne brikker til å sette glass på, gjerne i papp (ala de man av og til får på puber) eller med kork under. Problem solved! *ler*
Tove
[QUOTE=sunikol] northvision.no :) men jeg kjøpte mitt brukt. vet ikke hvor lenge jeg får beholde det for min fremtidige samboer hater lyden av at man setter glass og kopper på det, siden det er glassplate så lager det en høy klannnggg..


Liker ikke lyden? Hva er det for noe tull? Du får være romantisk og gi ham en gave - i form av sånne brikker til å sette glass på, gjerne i papp (ala de man av og til får på puber) eller med kork under. Problem solved! *ler*

Sikkert noe fiskene vil sette pris på også. Jeg har lurt på hvordan det er for fiskene å bo i et sånt bord. Hadde aldri gått hos meg. Slenger ting oppå bordet hele tida, kopper, glass, mobil, middagstallerken, beina mine... og jeg har glassbord og vet hvor mye det bråker..
Inaktiv bruker
Tja hvordan det ser ut kommer an på øyet som ser det tror jeg. Men her er fra kjelleretg. hvor jeg har 290 l vann fordelt på to kar.
Kai Roger Bakken
Tja hvordan det ser ut kommer an på øyet som ser det tror jeg. Men her er fra kjelleretg. hvor jeg har 290 l vann fordelt på to kar.


Er det trangt der karene står? Var ikke mye å se av rommet de står i
Inaktiv bruker
Trangt, trangere plass nok.
Det er i gangen nede i underetasjen. 180 literen står under trapp opp til første etg.
110 literen står i en huk bak brannmuren. Bredden på rommet der karet står er 140 cm.
Jeg er ikke så stor at jeg ikke kommer frem
Lisbeth
[QUOTE=Tove][QUOTE=sunikol] northvision.no :) men jeg kjøpte mitt brukt. vet ikke hvor lenge jeg får beholde det for min fremtidige samboer hater lyden av at man setter glass og kopper på det, siden det er glassplate så lager det en høy klannnggg..


Liker ikke lyden? Hva er det for noe tull? Du får være romantisk og gi ham en gave - i form av sånne brikker til å sette glass på, gjerne i papp (ala de man av og til får på puber) eller med kork under. Problem solved! *ler*

Sikkert noe fiskene vil sette pris på også. Jeg har lurt på hvordan det er for fiskene å bo i et sånt bord. Hadde aldri gått hos meg. Slenger ting oppå bordet hele tida, kopper, glass, mobil, middagstallerken, beina mine... og jeg har glassbord og vet hvor mye det bråker..

ja, har jo to små barn også som ikke er så lette på hånden når de setter ting fra seg
den minste banker lekene sine mot bordplata for hun synes lyden er fin hun
har faktisk foreslått slike brikker, og det gav han noe å tenke på og dessuten vil et slikt bord føre til bedre rutiner hjemme siden man heller vil spise ved kjøkken eller spisebord.
fiskene bryr seg fint lite de, skulle tro de skvatt opp av lydene men de er vel blitt vant til dem
mobiltlf kan vi uansett ikke legge på bordet for da tar ettåringen dem, og føttene på bordet bråker jo ikke, til det er dette bordet genialt- hvis man er litt kald på beina så kan man ha de over lysrørene og varme dem
So har eg og fått rydda litt.Dette er ein plass der eg ikkje er redd for noko anna enn akvaria,og har eit veldig avslappa forhold til det og skulle ha det flott.Eg kan sikkert kjøpe meg fine møblar når eg blir skikkelig gammal,men no kan bestemor-ungane vere uheldige utan at det blir krise.Eg held det reint ,og da får resten vere som det vil,men akvaria er det sovisst ikkje nokon som fe tulle med,basta!
Bilda viser først karet med berre sneglar,so begge på kjøkkenet og so stua.
tja, ikke fått rydda så mye, men har fått tatt et par bilder hvor det ikke ser altfor rotete ut... :p

sjenken med asia og reker
[External Image]

leca"reolen" med sør amerika oppå og yngelkar under
[External Image]
Inaktiv bruker
Seriøst, den ledningsspagettien du har på gulvet der er en potensiell brannfare.
Ser ut som du kunne ha trengt et par eller flere stikkontakter på veggen
vet det, er et lite helvete ved at de fleste kontaktene er gjemt bak sjenker og skap. men jeg skal flytte i løpet av et halvt år heldigvis, så da blir det mer ordnings. går jo ørten ledninger til hvert kar. pluss alt det andre elektriske dillet jeg har..
Putt kablene oppi karet så blir de ikke overopphetet

Du har jo faktisk rydda litt før du tok det bildet der, he he.
Jeg er enig med Kai Roger, det var litt av en ledningsspaghetti... men jeg tenker også på faren det er å ha strømførende stikk-kontakter liggende på gulvet i nærheten av akvarier. Man kan risikere å søle vann i dem ved vannbytter eller annet, eller om et akvarie lekker.... det renner rett inn i stikk-kontaktene slik de ligger nå.

Kan du ikke samle dem i en sånn oppbevarings-plastkasse? Legg lokket løst på, så skjermer du for vannsøl ovenfra, og de er beskyttet mot vannsøl på gulvet.

Jeg får litt angst av å se stikk-kontakter ligge ubeskyttet på gulvet i nærheten av så mye vann... :p (mine er skrudd opp på veggene).
Inaktiv bruker
jeg hade sikert klart på snubla i så mange ledninger heletiden =
Kan for min del fortelle om et krasj jeg hadde med saltvannskaret vårt. Skummeren hadde våtskummet i løpet av natten ,vannet rant over karet og ned i stikkkontaktene,resultatet var kortslutning og dermed ikke strøm til sirkulasjonspumper mm. ble jo ike oppdaget før om morgene. Dette medførte tap av fisker til mange tusen kroner. Nå pleier det jo ikke gå så galt med ferskvannsfisk ,de tåler litt mer ang,dette. Men det går jo ut på det samme ,det kunne like godt har begynt å brenne . Så please, få stikkkontaktene opp på veggen over karene,dette gjelder sikkert veldig mange,vi tenker liksom ike på akkurat dette.
Sølvi Gullaksen
Men det går jo ut på det samme ,det kunne like godt har begynt å brenne .


Med tanke på alle dødsbrannene som har vært i det siste har jeg tatt mine forhåndsregler. Nå har vi brannvarslere i alle rom her i huset!!
Sånn er det hjemme hos meg.
1. bildet ser dere begge stuekara. 270 l i hjørnet og 180 litern på langveggen.
2. bildet er tatt fra gangen og da ser du bare 180 litern.
3. bildet er mitt lille sneglerom. Første karet til venstre klekkes eplesnegler og her går Marisa eplesneglen også. Her skal det også gå voksne eggleggende hvite. 2. karet fra venstre går det bare voksne eggleggende lilla eplesnegler, turbosnegler og røde / gyldne posthornsnegler. Det tredje karet går alle sulawesiene, sebra eplene og voksne eggleggende blå eplesnegler. Det fjerde går kjempe eplene sammen med diverse farger av posthornsnegler og her skal det gå voksne eggleggende rosa snegler. Det femte karet er nytt men har planer om å bruke det til blå posthornsnegler og reserverte snegler. Sånn litt som det passer seg. I 180 litern på stua går det mange eplesnegler sammen og det er der alle kryssede sneglefargene kommer fra.
Så sånn fungerer det hos meg.)
He he Heidi, tror ikke det er så mange som har sitt eget sneglerom! Kult!
*bump*

Ingen flere som vil åpne sitt akvariehjem for oss??

Det kommer bilder fra meg snart :P
Kjetilv
Det kommer bilder fra meg snart :P


Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap