285 liters akvarium

Har kjøpt et 285 liters akvarium.
Hva slags pumpe anbefaler du/dere til et slikt kar?

Har tenkt å ha biltemasand i bunnen, men har ikke bestemt oss for hvilke fisk enda.
Det blir nok mest sannsynlig et selskapskar, med ferskvann.

Siden produsentene er veldig optimistiske når de nevner literstørrelsen som filteret er beregnet på, så gjør du klokt i å kjøpe et filter som er anbefalt til dobbelt så stort kar, i ditt tilfelle rundt 570 liter. Når det gjelder forskjellige merker så har jeg ikke helt oversikten, men både Eheim og Fluval høres ut til å få gode skussmål. Andre merker får du søke litt rundt etter her på forumet og lese litt om andres erfaringer.

Nå har jeg kommet litt igang med akvariumet.
Har samlet steiner og røtter, og har fått skåret ut bakgrunn av isopor.
Denne skal nå varmluftbehandles, og deretter skal jeg lime på sand med akvariesilikon.

Har ikke skaffet pumpe enda, da jeg tar meg GOD tid, og sjekker rubrikkene her inne.
Kunne tenkt meg å få skaffet ei pumpe i løpet av uka, eller neste uke da, for vi reiser snart på ferie til Nord-Afrika. Hadde vært greit å kommme igang med filtrering av vannet, så jeg får kjørt inn karet delvis mens vi er borte.

Kommer mer siden. Skal prøve å ta bilder underveis.

Heldiggris som skal til Nord-Afrika! Har du noen speiselle ting du har tenkt å gjøre der?*veldig nysgjerrig*

Når det gjelder pumpe så kan du jo se litt på Tetra Tec. Fikk den selv anbefalt på forumet og har en i innkjøringsfasen nå. Den er ikke veldig dyr, men skal være veldig bra
Du kan jo søke på akvarull og hamburger matten filter.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap