Endre akvariet

Er det noen som har erfaring med å plukke ned ett akvariet og starte det på nytt med ny innredning.
Er dette et stort problem for fisk og planter?
jeg har gjort akkurat det samme men jeg var heldig å få sette alle fiskene mine "på fôr" i en dyrebutikk i nærheten mens jeg satt opp det nye karet. Siden jeg bare skulle endre interiør i karet (ikke bytte pumper) var karet kjapt klart for fisker igjen^^ hør rundt deg om det er noen dyrebutikker rundt deg som gjør dette
Litt avhengig av hvor lang tid det tar og hvor stort akvarium det er snakk om, men det enkleste er å plassere fiskene i vann fra akvariet i en større balje eller flere bøtter mens du holder på. Sørg for at de står noenlunde varmt og dekk godt over toppen så de ikke kan hoppe ut. Filteret bør få stå å gå i en egen bøtte med vann slik at filterbakteriene får nok oksygen. Pass også på at filteret ikke står for kaldt eller at du setter det tilbake i akvariet mens det fremdeles er kaldt vann der.

Dette skulle fungere greit om det ikke tar mer enn et døgns tid å ominnrede. Tar det lenger tid så får du heller vurdere et midlertidig akvarium, for eksempel en stor murerbalje eller annen plastbeholder og la både filteret og fiskene gå der. Det aller beste til slikt bruk er beholdere beregnet for mat og drikke, for eksempel vindunker. Husk at uansett beholder så må de må være nye og ubrukte.
Hva er det som skjer i enkelte tråder?? Innlegg blir jo bare borte. Feks i denne tråden var det innlegg etter Tanta Astrid av både meg og en annen. Samme skjedde i en annen tråd i dag. Innleggene bare borte -og de var ikke av "slem" karakter etter hva jeg kan forstå?

Ikke står det at det er slettet av moderator heller. RART?
2 forskjellige tråder lisbeth :p en på nybegynner og en som personlig tråd
ja har selv sett det at de har forsvunnet, trodd de var blitt slettet jeg.

men det beste når du skal gjøre om karet så er det beste å planlegge alt først så det går fortest mulig og kansje det ikke kommer så mye uventete overaskelser.
Sanne
2 forskjellige tråder lisbeth :p en på nybegynner og en som personlig tråd :)

Ja, men hvorfor er de borte? I personlig tråd kan man vel slette selv, men ellers er det vel moderator som må gjøre sånt?
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap