Egyptisk munnruger, som ruger? info

I går såg jeg at mine egyptiske munnrugere har egg i munne. Den ene såg sprekkfærdig ut og den andre var litt mindre

Dette var veldig morsomt å se på, så var litt sjokkert også. Men de får ikke til å spise mat når de er så fullstappa av egg, selv om de tydeligvis har veldig lyst på mat. Å svømmer etter maten uten at de får den inn i munnen :/ Stakkars jentene mine.

Hannen svømmer rundt i fred å behag og spiser og koser seg. Klarer ikke å se hvem som er par eller noe liksom. Er det vanlig?

Såg ut som den ene hannen kostet mat med halen mot den ene hunnen i går da, men hun var fotvilet da hun ikke fikk i seg noe :p Men var litt gøy å se på.

Hvordan er det dette funker? De ruger ut eggene i munne. Har de ynglene i munnen en stund også? hvor lenge ruger de? Og hvordan blir det med yngelen etterpå? Er det både mor og far som passer på de??

Sleng hit all info dere har å gi meg )

takker på forhånd
Josti
http://aquaworld.netfirms.com/Cichlidae/Pseudocrenilabrus_multicolor.htm http://www.fishchannel.com/fish-magazines/aquarium-fish-international/may-2007/egyptian-mouthbrooder.aspx?cm_sp=InternalClicks-_-RelatedArticles-_-fish-magazines/aquarium-fish-international/may-2007/egyptian-mouthbrooder

"A hole will be dug in the sand, where the female will lay her eggs, which are immediately fertilizd by the male. After spawning the male becomes extremely aggressiv, and especially in smaller tanks the female will become the target of his aggression."

Virker ikke så agressiv på hoene her at det gjør noe :p he heh... han prøvde trossalt å mate henne :p he heh... Molly'ene blir litt jaget da, men de er ikke så agressive som jeg har hørt )

De ruger i 10 dager ja

Takk takk for linkene
det er bare huen som jømer seg med de
Juvelciklide?? eller er det jack dempsey?

Gleder meg til de får ynglene ut. Men passer hunnene på yngelen til de blir store??
Ved mine tidligere oppdrett av denne har de heller ikke vært veldig agressive. Men foreldrene har heller ikke vært mer enn snaue 5 cm. Kommer de opp mot maks oppgitt størrelse kan det kanskje hende det blir litt mer krig. Alltid avhengig av plass og gjemmesteder.
Josti
Ved mine tidligere oppdrett av denne har de heller ikke vært veldig agressive. Men foreldrene har heller ikke vært mer enn snaue 5 cm. Kommer de opp mot maks oppgitt størrelse kan det kanskje hende det blir litt mer krig. Alltid avhengig av plass og gjemmesteder.

Okei Er ikke så store mine nei. Og det er bra med gjemmeplasser også
Hei
de spørst om du har fisk med de og om du har mye fisk så er det 5% sjangse for at du får de opp vor stor aer den egentlig vis dene r stor då kan den ha til de er 1 cm eller er du heldig 2cm
Inaktiv bruker
hva gjør dise to bilden i dene tråden Sten Gjøran Helland di har overhode ikke noe ned den fisken trådstarteren snaker om.jeg tror du har påstet dem i feil tråd er =

[External Image]

[External Image]
Jeg satt og tenkte litt på disse bildene selv nå, men fikk de ikke til å passe inn :/ (?)

Ja ja. Tiden går og mine ruger fremdeles )
vor lenge har den got så kan je fortele vor lege til den går den går maxs 23 dage
er ikke sikker på hvor lenge den har ruget? en uke ca.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap