Vesicularia ferriei/wheeping moss

Noen som har erfaring med Vesicularia ferriei.? Har bestilt litt fra ebay og håper den kommer snart. Skal binde denne til en rot og lurer på hvordan.?
Vil en evt fiskesene bli skjult etterhvert?

Har aldri gjort dette før..
Fiskesene kan være risikabelt å bruke. Fisk kan sette seg fast og skjære seg opp. Du kan bruke strikk. eller som jeg gjør; surrer mosen rundt med vanlig bommullshyssing. Den er myk. Fjern hyssingen etter en tid når mosen har festet seg.
Har hørt at det er veldig vanskelig å få denne til å feste seg.?
At du må binde denne for evig.?















Vegar og Iselin
Har hørt at det er veldig vanskelig å få denne til å feste seg.? At du må binde denne for evig.?

Stemmer det. Bruk tynn fiskesene på omtrent 0.15 mm eller sort sytråd. Sytråden må være syntetisk.

Best resultat med denne mosen har jeg fått ved å la den ligge uten å festes. Pass på at mosen ALDRI kommer i direkte eller indirekte kontakt med andre moser. Å sortere mosestrå er ikke så moro.
Offa... har litt ricia i den tanken den skal være i Får vel bare begynne å få den ut.
Viss du ser bilder av 250l karet i profilen min så skjønner du sikkert hvordan den skal brukes, kanskje eg lykkes med å bare legge den over greinene?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap