Tante Astrid
Har du målt noen av vannverdiene?
Lite kar dette om det stemmer med det som står i profilen. Anbefaler i første omgang å skifte ut en god del av vannet og se om det hjelper. Håper du har både varmekolbe og dekkglass på karet hvis ikke så kan det være en medvirkende årsak. Synes jeg ser at det er mye lys stein i karet også. Om dette er kalkstein så kan det føre til feil vannverdier og på sikt kan det svekke fisken.
Det er vanlig at svekkede fisk henger med halen, men det sier veldig lite om hva som kan være årsaken. Ser du noen andre symtom enn dette?
Det er svart grus i bollen så kalk er det ikke. Jeg har varmekolbe siden kamfisken vil ha varme og dekkglas har jeg også. Samtidig har jeg elektrisk filter i bollen min
)
Verdiene ser fine ut. Skjønner ikke hva som feilet han :/
Men etter at han bare ble værre utover dagen og lå bare på bunnen å gispet så syntes jeg så synd på han at jeg avlide den. Håper dette var det rette å gjøre, men det var bare vondt å se stakkaren ligge der å gispe å streve. Så vidt liv i stakkaren. Så tenkte det var bedre å la han slippe :/
Dumt at det skulle være slik da han var en enormt fin fisk, men ikke vits å pine han...
det er foresten annen fisk og snegler der, og disse ser helt friske å fine ut.
Men takker for svar