Har en slørhale men hvam kan jeg ha sammen med han/hun??? (side 2)

wow, de var digre Tante atrid

Signerer innlegget ditt.
Et bilde sier mer enn tusen ord osv . . .
Nimrod
2. men vi har hatt disse før og de har aldri blitt større.


Kan det skyldes denne grunnen som du oppgir på profilen din???
"Desverre er alle disse fiskene døde"

Fiskene deres dør altså før de rekker å bli særlig mye eldre og større.
Skurrer det ikke litt et sted da, når fiskene dør så fort hos dere? Burde det ikke ringe en bjelle i hodet som varsler dere om at kanskje ikke alt ved fiskeholdet ditt er helt riktig?
Tante Astrid
Et bilde sier mer enn tusen ord osv . . . ;)


m.m...

Jeg vil også legge til et bilde av en DIGER gullfisk







siste linken er en diger slørhale
know. Glad jeg gidde bort mine slørhaler til noen med stooort akvarium Jeg hadde 2 stk slørhaler i en bolle og de vokste seg større og større, de ble flyttet over til 50 liter og da ble de enda større. Men du såg liksom ikke livsgnisten demmers og jeg begynte å lese her inne på akvaforum og fant fort ut at dette var for lite til mine slørhaler. Så da gidde jeg dem bort til noen med stort kar )
Tante Astrid
Flott!


Jeg er et eksempel på at butikken lurer kundene sine. Og samtidig et eksempel på at jeg tok til meg det jeg lærte her på akvaforum og tenkte på fiskens beste :p
Inaktiv bruker
fytigrisen den var stor og ekel =
mona o
[QUOTE=Nimrod]2. men vi har hatt disse før og de har aldri blitt større.


Kan det skyldes denne grunnen som du oppgir på profilen din???
"Desverre er alle disse fiskene døde"

Fiskene deres dør altså før de rekker å bli særlig mye eldre og større.
Skurrer det ikke litt et sted da, når fiskene dør så fort hos dere? Burde det ikke ringe en bjelle i hodet som varsler dere om at kanskje ikke alt ved fiskeholdet ditt er helt riktig?

Den ene spise en stein, den andre bled drepte pus,og stingsilla satt seg fast under den grina,eller ja rota/stokke tingen som jeg hadde dær.

Men de vi hadde før av samme rase varte lenge,men han ene spiste en stein og han andre hadde vi noen år til før den også tokk farvel.Men vi vet ikke hvor gamle de var når vi fikk dem. Det var enten to hunner eller to hanner.
Nimrod
[B]PS[/B] bilde er tatt i bollen som han er i mens jeg renker akvariet.

Denne setningen bekymret meg litt. Hvorfor tar du ut fisken når du renser akvariet? Vil det da si at du tar ut alt vannet, skrubber osv?
det var i jul da jeg rensket hele akvariet
Hva gjør du når du rensker i akvariet?

Det skal aldri renses så grundig i et akvarium at fisken må tas ut. Da er det mye som tyder på at det renses alt for nøye, og slikt blir det trøbbel av
sist gang fant jeg ikke alt renske tingene så da brukte jeg bare en ny svamp,vi har noen spesial svampe ting, svamp og vann.
Jo, men jeg lurer på hva du egentlig gjør

Hva renser du av tingene (hva slags ting er det?) i akvariet, og hvordan gjør du det. Byttes alt vannet ut? Rører du filteret?

Du snakker om en svamp uten noen som helst form for såpe nå, ikke sant?
yepp,uten såpe. jeg har et skatte kiste, også har jeg en anemone plast ting, og tre planter,anemone tingen har jeg ikke oppi akurat nå. plaier å vaske alt.
og jeg har litt under halvparten av det gamlme vannet i gjenn(det kommer er litt vareierende hvor mye jeg får med) glemte og si at jeg har to steiner som er like store som fisken også.
Hvis du skaffer deg et større kar en gang så får du plass til flere fisker

Jeg har fire slørhaler, de går i samme kar med sverddragere og guppy + en sugefisk, og dette funker fint! Jeg velger å tro at slørhalene mine er de snilleste fiskene jeg vet om Jeg har aldri sett de i det hele tatt rørt noen av de andre fiskene mine!

Jeg har hatt mine slørhaler i over 1 og et halvt år sammen med guppyer, så skaffet jeg meg noen sverddragere også og det funka fint

Plussmedlem
Denne slørhalen er sannsynligvis død for lenge siden
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap