Identifikasjon av algefisk

Hei!
Kjøpte denne for flere år siden da jeg var på stadiet "vil ha akvarie fordi det er fint og jeg stoler blindt på de i butikken"
Nå har det jo heldigvis gått bra og den ser ut til og trives, men problemet er at jeg finner ikke ut hva slags type det er, har gått igjennom fiskebasen her inne uten hell (mulig jeg har sett meg blind da det er en del fisker inne i basen.....)
Beklager de dårlige bildene, men den rakkeren er sannelig ikke lett å ta bilde av, er litt skvetten av seg og liker helst å gjemme seg.

Kan noen hjelpe meg?
Stemmer også for pleco. Veldig vanlig i handelen
Ja det kan se sånn ut, får studere både bilder og sammenligne.

Takk for hjelpen
Jeg vil bare opplyse deg om at dette er en fisk som blir over 50 cm, og den krever ett kar på mist 720 liter etter hvert som den vokser, og den vokser relativt fort. Den vil fort vokse ut av akvariumet ditt på 180 liter.

Det er dessvere en fisk som mange nybegynner blir anbefalt å kjøpe av dyrebytikker. Men de de ikke vet er at det blir over 50 cm
Fisken Magnus
Jeg vil bare opplyse deg om at dette er en fisk som blir over 50 cm, og den krever ett kar på mist 720 liter etter hvert som den vokser, og den vokser relativt fort. Den vil fort vokse ut av akvariumet ditt på 180 liter. Det er dessvere en fisk som mange nybegynner blir anbefalt å kjøpe av dyrebytikker. Men de de ikke vet er at det blir over 50 cm

Ja det var og en ting jeg tenkte å spørre om, fordi jeg har som sagt hatt den ihvertfall 2 år og den har ikke voks noe særlig på denne tiden. Synes og å huske at noen har sagt(mulig han i butikken) at den tilpasser seg størrelsen på karet slik at den ikke blir alrfor stor for karet, høres litt utrolig ut i mine ører, men dog... merkeligere ting har vel skjedd.

Har og nettopp kjøpt en Acanthicus adonis, som også skal ha ett kar på minst 720l ( en av mine aller siste tabber når det gjelder å stole på mannen i butikken, jeg burde ha sjekket først jeg vet det, men man lærer så lenge man lever... håper jeg
Har du hatt den i over to år og den har nesten ikke vokst, merkelig. Jeg har hatt Pleco flere ganger og det tok ikke lang tid før den var 15-20 cm og for stor til akvariumet mitt( 185l). Min erfaring er at de vokser fort.
Det jeg jo godt da for din del at den nesten ikke vokser, det kan være at du kan beholde den i to år til før den vokser ut av akvariumet.
Tilfeldig bekjentskap
© Astrid Westad
Reklame for plussmedlemskap