Noen som har prøvd tetra nitrat minus 100 ml perler?

Nitrat er noe vi fjerner gratis ved hjelp av vannbytter ca en gang i uka

Jeg ser derfor ikke noe poeng i å kjøpe piller som produsenten påstår skal minske noe.... Og ting som det produktet der fra Tetra, er en av grunnene til at jeg hater Tetra produkter. De har en rekke produkter som bokstavelig talt oppfordrer folk til dårlig fiskehold. Jo mindre friskt vann Tetra kan få folk til å bruke, jo bedre synes de det er. De vil heller at folk skal kjøpe deres produkter, istedenfor å bruke rent vann!
Tetra lover gull og grønne skoger, f.eks. har de et produkt der det hevdes "kjøp denne flaska og så slipper du å bytte vann på et halvt år"..... noe som er helt bort i natta, rett og slett!! Eller "Kjøp denne pillen så kan du putte fisker i akvariet i morra!"... Det er like ille.

Det gjør meg rasende - for det er rett og slett lureri!
Nei, jeg boikotter Tetra. Disse Nitrat Minus-perlene er bare enda et produkt fra Tetra som bekrefter hvorfor jeg gjør det. Tetra gjør ikke annet enn å juge!

Jeg har et eneste unntak fra Tetra boikott-regelen: Tetra diskusbits.
Det er fordi Corydoras yngel ser ut til å foretrekke nettopp dette merket... og gudene skal vite at jeg har forsøkt alle typer diskusbits som er snart

PS!
Tørrfisk, jeg hisser meg litt opp over produsenten av det du spør om her bare, det er overhodet ikke deg jeg hisser meg opp om altså
Jeg her helt enig altså, så jeg var spent på hvordan folk mener om et slikt produkt
Bruker noen tetra-produkter, men mest tester og slikt. Men man skal passe seg for å ikke bli lurt, for det er fort gjort! I alle fall for ferskinger som meg!
For å svare på spørsmålet, så brukte jeg det for noen år siden, før jeg visste hva jeg holdt på med som akvarist. Det fungerte helt klart. Men det er bortkastede penger, da det er som Mona sier: nitrat fjerner man med vannbytter. I tillegg er nitrat gjødsel for plantene, så planter er også med på å fjerne nitratet.

Nå fikk jeg også en forklaring på Monas Tetra-boikott. Jeg er heller ikke overbegeistret for Tetra-produkter, med unntak av fôret, men det er fordi jeg synes at Tetra-produktene (fortsatt med unntak av fôret) generelt har dårlig kvalitet. Det er derfor det alltid forbauser meg at Tetra er et så utbredt merke i handelen. Jeg synes at prisen i forhold til kvaliteten ikke henger på en greip. Men det var en tid (da jeg ikke hadde annen kunnskap om fiskehold enn det jeg fikk vite fra dyrebutikkene) da jeg trodde at Tetra var det beste som var for akvariefisk. Så lurt kan man bli av butikker...
Jeg er nok en av mange som ble hekta på tetra. Kom på at pumpa mi heter jo TetraTec 1200 (vet ikke om noen har erfaring med den?), så der har du den og det samme den ene varmekolben Har ikke merket at de har dårlig kvalitet enda, men det er for tidlig å si.
Men jeg synes ikke mange av butikkene jeg er på har mye Tetra-produkter. Alle har selvfølgelig disse testene som tetra er kjent for, men tropehagen fører jo PRODAC og dyrenes verden har mye JBO.

Men går man på nettet blir man jo bombandert med dette merket, for de har jo noe for alt! Mange på forumet sverger til merket, og da får man jo anbefalt det de synes er bra.

Men det verste jeg har gjort, noe jeg skjemmes veldig av, er denne aqua safe (var det ikke det den het?)... Jeg hadde ikke som hensikt å ha fisker i samme dag, men kanskje etter ei uke, så takk og lov for AF!! Det er forumet som har æren av at jeg har kommet dit jeg er i dag!=)
Aqua safe er for å fjerne klor og binde eventuelle tungmetaller i vannet. Jeg bruker faktisk et slikt middel (men JBL sin, som heter biotopol) ved hvert vannbytte i perioder, da coryene mine klør om jeg ikke gjør det. Virker som om det kommer noe i vannet etter langvarig regn eller snøsmelting, for det er da dette skjer.

Så selv om det strengt tatt ikke skal være nødvendig å bruke aquasafe i Norge (vi har veldig bra kvalitet på vannet), er det ikke noe flaut å bruke det

Tror heller du tenkte på bactozym - det er visstnok "bakterier i pulverform" som skal gjøre akvariet og filteret klart for fisk etter bare en dag. Virker ikke spesielt effektivt fra det jeg har lest om produktet

Forresten, jeg har hatt tetratec ex 1200, og har nå en mindre utvendig filter av samme merke, og er faktisk veldig fornøyd. Stillegående, og enkel å ha med å gjøre. ex 1200 gikk lekk, men det tror jeg helst var fordi forrige eier ikke hadde vært forsiktig nok, og pumpehodet hadde fått en smell (filteret fulgte med et kar jeg kjøpte brukt).
ElinH
Aqua safe er for å fjerne klor og binde eventuelle tungmetaller i vannet. Jeg bruker faktisk et slikt middel (men JBL sin, som heter biotopol) ved hvert vannbytte i perioder, da coryene mine klør om jeg ikke gjør det. Virker som om det kommer noe i vannet etter langvarig regn eller snøsmelting, for det er da dette skjer. Så selv om det strengt tatt ikke skal være nødvendig å bruke aquasafe i Norge (vi har veldig bra kvalitet på vannet), er det ikke noe flaut å bruke det :-) Tror heller du tenkte på [B]bactozym[/B] - det er visstnok "bakterier i pulverform" som skal gjøre akvariet og filteret klart for fisk etter bare en dag. Virker ikke spesielt effektivt fra det jeg har lest om produktet :-)

var nok dette jeg mente ja
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap