Ennå en tråd om hjemelaget for. hjemmelaget for til alletyper fisk?

Inaktiv bruker
Hei, lurer på om man kan gi alle typer fisk hjeme laget for? jeg har platyer,en gibbi,6 pansermaller, 6 khilii ål(elelr er det khulli det skrives?) 2 små scalare.
har liggendes en del spirulina flak(15g etter vekta mi), 368g med fryste reker, og en squash, noen bokser med hermetiske grønnsaker(erter,annanas, frukt cocktail, mais, kantareller) er det noe som kan brukes?
jeg liker å holde på på kjøkkenet, og liker også å ha en del prosjekter, så ville vært fint om noen kunne si meg noen av det jeg lurer på.

Sjekk i profilen til de forskjellige fiskene om de er kjøttetere eller ikke, dette vil gi deg en pekepinn

Carnivore = kjøtteter
Inaktiv bruker
mte omivore her gitt, som er altetende står det i fiskeprofilene. Har kanskje ikke de rette fiskene til å lage hjemmelaget mat til da?
Og jeg som hadde håpet jeg kunne stå å kose meg på kjøkkenet.
Omnivore betyr at de spiser alt.
Altså, de spiser kjøtt også.
Inaktiv bruker
ok, da kan jeg jo kanskje finne på noe med det som ligger rundt om kring her, noen som har noen tips til hva jeg skal hive sammen oppi foodkrompresoren?
Søk på rekemiks og oksehjerter. Her finner du mange tanker og meninger om ulike matvarer i fiskefôr. I tillegg kan du lese "Alternativ kost til fiskene." av Frank Angell.
Inaktiv bruker
da har jeg tenkt ut en oppskrift:
368g hele reker
15g spirulina flak
en boks med hermetiske erter og gullerøtter i ett 200g totalt, 130g med erter og gullerøtter, tenkte å helle av krafta, den boksen inneholder erter vann,salt og sukker, noe av dette som ikke er heldig?
en boks hemetiske mais 150g totalt, 140g mais, inneholder mais,vann og salt står det, helle av kraften her også var planen.
fant også en boks med asparges i skapet, inneholder totalt 227g 142g asparges, asparges vann,salt og surhetsregulerendemiddel(E330)
en boks med ananas biter i annanassaft, innehold: totalt 227g 136g med ananas, ananas og ananassaft
har også noe boks med kanatereller eller shampingjong, men hvet ikke helt hvor bra det er for fiskene?

noen komentarer til ingredienslista?
mangler gelatin, men har det også, hvet bare ikke hvor mye jeg trenger, tips?
chr87
da har jeg tenkt ut en oppskrift: 368 g hele reker 15 g spirulina flak 130 g hermetiske erter og gulerøtter 140g hermetisk mais. 142g hermetisk asparges 136g hermetisk ananasen boks med kantareller eller sjampinjong, men vet ikke helt hvor bra det er for fiskene? noen kommentarer til ingredienslista?

Synes lista minner mere om nå skal jeg rydde kjøkkenskapet og bruke opp det jeg har.

Spirulina, reker og erter er vel greit, men hvorfor skal du ha i alt det andre?

Poenget med å lage fôr til fiskene hjemme slik jeg ser det er jo å kunne laget et fôr spesielt til en fisk, som er vanskelig eller dyrt å kjøpe.

Det å lage et for til alle typer fisk er som å lage et fôr som passer til kanin, fugler, hund, katt, hest og bever samtidig. Det må taes mange forbehold og du ender opp med et fôr som ikke er otimalt til noen.

Start heller med å fortelle hvilke fisker du skal lage fôr til.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap