Har ei lekk tetra tec ex 1200, flere som meg eller er den bra?

Min nye Tetra Tec pumpa har begynt å lekke mye! Måtte koble den fra i dag, så da var de ukene med innkjøring til ingen nytte
Leste bruksanvisning godt, men den hjalp ikke. Skal ringe aquamanias i morgentidlig for hjelp.

Er det andre som har erfaring med den pumpa? Er veldig nysgjerrig
Hvor begynte den å lekke hos deg da? Jeg har lest om flere her på forumet som har skrevet om problemer med lekkasje på denne pumpa. Og jeg har ei slik stående som har forårsaket større skade hjemme hos en venn av meg. Den begynte å lekke ved ene slangekoblingen, mellom den og pumpehodet. Er nok bare å tette med silikon, men vet ikke om jeg tør å ta sjansen.
Hvis du søker på tetra tec oppe i venstre hjørnet her så finner du flere poster om denne pumpa. Er noen som er fornøyd med den også da.
E.B.
Hvor begynte den å lekke hos deg da? Jeg har lest om flere her på forumet som har skrevet om problemer med lekkasje på denne pumpa. Og jeg har ei slik stående som har forårsaket større skade hjemme hos en venn av meg. Den begynte å lekke ved ene slangekoblingen, mellom den og pumpehodet. Er nok bare å tette med silikon, men vet ikke om jeg tør å ta sjansen. Hvis du søker på tetra tec oppe i venstre hjørnet her så finner du flere poster om denne pumpa. Er noen som er fornøyd med den også da.

Takk for tipset! Har lest alle og er veldig skeptisk..
jeg har hatt denne pumpa i ca et år nå. Har ikke hatt noen problemer med den.. Min er også bestilt fra Aquamanias.
Hadde hjulpet litt om du skreiv hvor den begynte å lekke, det er jo alltids en risk med pumper som ikke kommer komplett skrudd sammen fra butikk. Forhåpentligvis er det ikke verre enn en o-ring som har sprekt eller noe som må strammes litt mer.
begynte å lekke fra festene mellom bøtta og mottorhodet. Passet på at lokket var presset godt ned slik at det var helt tet og festest. Satte alle kurvene riktig flere ganger.
Sender inn alt bortsett fra rørene i akvariet til aquamanias. Han har visst 2 andre pumper med lignende feil.
Har også hatt det problemet. Ringte Tor på Tropefisk, der jeg hadde kjøpt den, og fikk til svar: smør vaselin, altså fett, på den gummiringen som går rundt hele lokket. Som sagt så gjort, og hele problemet løst.
Hege L
Har også hatt det problemet. Ringte Tor på Tropefisk, der jeg hadde kjøpt den, og fikk til svar: smør vaselin, altså fett, på den gummiringen som går rundt hele lokket. Som sagt så gjort, og hele problemet løst.

Støtter denne!
Hege L

det skal prøves om det blir problem når jeg får den tilbake
Er du ellers fornøyd, hatt pumpa lenge?
Ja jeg er veldig fornøyd med pumpa. Hatt den i ca 11/2 år. Hører ikke en lyd derfra jeg
Da trekker jeg tilbake skrytet mitt av denne pumpa. Jeg har nå bestemt meg for at den skal vekk. Den har begynt å lekke igjen kun kort tid ettter "vaselintrikset".
Har akkurat hentet den nye pumpa etter å sendt inn den andre da den var lekk.Blir spennende å se, men jeg har mine tiv:/ Får du pengene tilbake nå eller bare kvitter du deg med den?
Ja da blir det spennende å se om den nye du fikk funker bedre. Jeg hadde egentlig bare tenkt å kaste den. Det er over 1 år siden jeg kjøpte den. Er ikke sikker på hvor lang garanti det er på disse.
Regner med at det må være 3 år!?! Jeg er ikke så kjent med akvarieutstyr, men ved tanke på hvor lang levetid den minimum bør ha så synes jeg du burden få ny/reklamere og kanskje få pengene tilbake. Kan jo være verd å ta en titt på forbrukerrådet sine sider

Jeg skal se om jeg finner det ut når jeg pakker den ut, så skal du få høre
Jeg sier takk for det!

Jeg skal ikke bare kaste den. Det er jo bare dumt. Og dyrt blir det og, da den må erstattes med en ny av en eller annen type.
Det er vel bare 2 års garanti men jeg tviler på om det gjelder på pakninger!!
Webzoo fører deler til denne men ser at det står 0 på lager beholdning..
Men går sikker og bestille ny pakning derfra.
Pakning mellom filterbeholder og pumpehus.
Hege L
Jeg sier takk for det! Jeg skal ikke bare kaste den. Det er jo bare dumt. Og dyrt blir det og, da den må erstattes med en ny av en eller annen type.

Det står 3 år i brukermanualen
Ja selvsagt! Bytte pakningen rett og slett.
Jeg har kjøpt via Aquamanias, så det vet jeg ikke. Skulle øøøøøøøøønske at jeg hadde kjøpt ei anna pumpeW%(
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap