- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Noen som har peiling på økologisk? (for mennesker)
Noen som har peiling på økologisk? (for mennesker)
Brått skjønte jeg hvor enormt lite grønn jeg er...
Jeg skal snart en tur til Tromsø i 40 årslag og bursdagsbarnet er veldig grønn. Tenkte derfor å kjøpe henne økologisk parfyme, eller pleie, eller noe digg å spise. Men jeg har jo ikke peiling på økologisk i det hele tatt, jeg er "helt grønn" på det, he he. Har gjort søk på nettet, men der går jeg meg bare vill siden jeg ikke har peil. Eneste jeg har funnet ut er at det er dyrt med økologisk
Er det noen som kan tipse meg om god butikk i Oslo som selger hudpleie, parfyme og sånt? (har blitt tipset om at i Oslo har de økologiske parfymerier, men jeg finner ikke noen??)
Også mat. Gjerne da noe spennende på glass. Litt sånn gourmet må det være, ikke helsekost-mat.
Siden bursdagsbarnet er i Tromsø og jeg i Oslo hadde det vært kult og gitt henne noe som ikke er å få tak i, i Tromsø. Man blir jo gjerne ekstra glad for å få tak i noe litt sjeldent eller spesielt
Jeg skal snart en tur til Tromsø i 40 årslag og bursdagsbarnet er veldig grønn. Tenkte derfor å kjøpe henne økologisk parfyme, eller pleie, eller noe digg å spise. Men jeg har jo ikke peiling på økologisk i det hele tatt, jeg er "helt grønn" på det, he he. Har gjort søk på nettet, men der går jeg meg bare vill siden jeg ikke har peil. Eneste jeg har funnet ut er at det er dyrt med økologisk
Er det noen som kan tipse meg om god butikk i Oslo som selger hudpleie, parfyme og sånt? (har blitt tipset om at i Oslo har de økologiske parfymerier, men jeg finner ikke noen??)
Også mat. Gjerne da noe spennende på glass. Litt sånn gourmet må det være, ikke helsekost-mat.
Siden bursdagsbarnet er i Tromsø og jeg i Oslo hadde det vært kult og gitt henne noe som ikke er å få tak i, i Tromsø. Man blir jo gjerne ekstra glad for å få tak i noe litt sjeldent eller spesielt
Postet 12.02.09 kl 11:53
Endret: 12.02.09 kl 11:55
Jeg er mann så dette har jeg selvfølgelig ikke peiling på...
Så følgende er tatt helt ut av luften...
Gimle parfymeri
Og så har du vel også Body Shop.
Så følgende er tatt helt ut av luften...
Gimle parfymeri
Og så har du vel også Body Shop.
Postet 12.02.09 kl 14:41
Den eneste jeg vet om, er Helios-butikken som ligger på Majorstua i Oslo (Middelthuns gate 23). Der er alt "økologisk og biodynamisk", hva nå enn det måtte bety
De har alt fra formingsmateriell, babytøy og kosmetiske produkter, og også økologisk mat.
Jeg gikk dit da sønnen min var baby, for jeg hadde hørt at babygrøten deres skulle være så bra, og at de hadde baby-bodyer av øk. dyrkede naturmaterialer (bomull osv). Jeg ble ikke så imponert, mye av det de hadde var jo direkte stygt! Men nå er ikke jeg noen økologisk eller "grønn" person på den måten da... kanskje helsefriker og sånn synes butikken er fantastisk
De har alt fra formingsmateriell, babytøy og kosmetiske produkter, og også økologisk mat.
Jeg gikk dit da sønnen min var baby, for jeg hadde hørt at babygrøten deres skulle være så bra, og at de hadde baby-bodyer av øk. dyrkede naturmaterialer (bomull osv). Jeg ble ikke så imponert, mye av det de hadde var jo direkte stygt! Men nå er ikke jeg noen økologisk eller "grønn" person på den måten da... kanskje helsefriker og sånn synes butikken er fantastisk
Postet 12.02.09 kl 15:12
Endret: 12.02.09 kl 15:13
hmm med litt knotete leting så skal man vel kunne finne tak i folk som selger hjemmelagde produkter både på nett og i butikker, nær foreldrene mine på møre så er det ei dame som selger alt ifra økologiske barbersåper og shampoer til sylter, bare for å poengtere at det meste er mulig å få tak i . Tipper mange selger sånt på nett også.
Postet 12.02.09 kl 15:17
Jeg kom på en butikk til
Friends Fair Trade
Friends Fair Trade
Postet 12.02.09 kl 15:24
Helios og bodyshop er alt for vanlig, det blir liksom ikke særlig ekslusivt å finne 40 årsgave der. Men Friends Fair Trade skal jeg absolutt sjekke ut, ligger jo rett borti gata
Jeg er typisk sent ute og rekker ikke handle på nett. Må være butikk jeg kan dra til.
Edit: Gimle parfymeri var jo også et hett tips -takk!
Jeg er typisk sent ute og rekker ikke handle på nett. Må være butikk jeg kan dra til.
Edit: Gimle parfymeri var jo også et hett tips -takk!
Postet 12.02.09 kl 15:55
Endret: 12.02.09 kl 15:56